تاریخ : 1398,یکشنبه 17 آذر18:18
کد خبر : 337695 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

پرداخت وام ثانویه حمایتی به فرهنگیان فاقد مسکن

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از ارائه وام‌های ثانویه حمایتی به فرهنگیان فاقد مسکن خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره وامی که این وزارتخانه برای خرید مسکن در اختیار فرهنگیان قرار می‌دهد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای وزارت آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی دارد که بر اساس آن مسکن برای ۱۷۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن تأمین می‌شود و دارای ویژگی‌ها و شرایط وام است.

وی ادامه داد: جدا از این تفاهم‌نامه، وام‌های ثانویه برای حمایت از فرهنگیان تعریف و تدوین شده است. به عبارت دیگر علاوه بر وام مسکن که در تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی شده، وام‌های دیگری در نظر گرفته شده است.

وزارت آموزش و پرورش، کریمی‌فر با بیان اینکه مبلغ وام‌های ثانویه افزایش خواهد یافت، گفت: این طرح، وام‌های ثانویه حمایتی آموزش و پرورش از فرهنگیان فاقد مسکن برای مسکن‌دار شدن آنها است.

وی تصریح کرد: مبلغ این وام‌ها به‌زودی اعلام می‌شود و فرهنگیان فاقد مسکن می‌توانند از این وام‌ها بهره‌مند شوند.

پیش از این محمد اسلامی، وزیر راه پس از امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه مسکن که بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید، گفته بود: برای نخستین‌بار به صورت انبوه برای حل مساله خانه فرهنگیان اقدام می‌شود. از تمام دستگاه‌ها تقاضا داریم دو وزارتخانه راه و آموزش و پرورش را برای رسیدن به هدف ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی حمایت کنند.

اسلامی با اعلام این خبر که فرهنگیان فاقد خانه تا سه سال آینده صاحب خانه می‌شوند، تصریح کرده بود: آن دسته از فرهنگیان که در استان‌های مختلف در سامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، در اولویت قرار دارند.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش دو هفته فرصت دارد تا اسامی دقیق فرهنگیان فاقد مسکن را به وزارت راه اعلام کند و همچنین اطلاع دهد که در کدام استان‌ها کارکنان آموزش و پرورش بیشتر فاقد مسکن هستند.

وزیر راه همچنین با اعلام اینکه الگوی موفق ساخت شهرک‌های فرهنگیان در نقاط مختلف کشور بر اساس این تفاهم‌نامه تکرار می‌شود، افزود: تعاونی‌های مسکن وزارت آموزش و پرورش که دچار مشکل حقوقی نباشند، نیز برای ساخت و احداث مسکن به کار گرفته می‌شوند.

اسلامی اضافه کرد: در این طرح از ظرفیت تعاونی‌های مسکن فرهنگیان خوشنام و دارای پرونده مشخص، استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم از ما سوال دارند که آیا این ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان منهای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن است، گفت: در صورتی که فرهنگیان فاقد مسکن در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده باشند شناسایی شده و اگر فرهنگیان متقاضی بیشتری وجود داشته باشد به سقف ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اضافه می‌شود.

به گفته اسلامی، شرایط ثبت نام برای مسکن فرهنگیان همان شرایط مسکن ملی است و هیچ تفاوتی در شرایط ثبت نام مسکن ملی و مسکن کارکنان دولت وجود ندارد.