تاریخ : 1398,یکشنبه 17 آذر22:12
کد خبر : 337726 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین وضعیت ضدویروس ایرانی

مجری پروژه طراحی و پیاده‌سازی سامانه ضد بدافزار بومی «پادویش» از افزایش ظرفیت این محصول تا سه برابر و استفاده یک میلیون کاربر از این آنتی ویروس خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیاده سازی سامانه ضد بدافزار بومی «پادویش» در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال ۹۰ مطرح شد و در سال ۹۵ نسخه تجاری آن به بهره برداری رسید و هم اکنون با گذشت ۳ سال، بیش از یک میلیون کاربر در حال استفاده دارد.

ولی الله قربانی مجری پروژه طراحی و پیاده‌سازی سامانه ضد بدافزار بومی «پادویش» از افزایش ظرفیت این محصول در بخش های مختلف آن از یک تا سه برابر خبر داد و گفت: افزایش ظرفیت به صورت مدام در حال توسعه است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون کاربر از این محصول استفاده می کنند و حدود ۹۵ درصد کاربران طی دوسال گذشته ثابت مانده اند که این نشان‌دهنده رضایت مشتریان از محصول و خدمات پشتیبانی آن است. این محصول به عنوان خروجی یکی از پروژه های موفق پژوهشگاه بوده و بهتر است طرح های جدیدی با این مدل همکاری در دستور کار قرار گیرد.

قربانی با بیان اینکه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک جایگاه حاکمیتی در پژوهش در به ثمر رسیدن این محصول نقش کلیدی داشته و این مدل موفق همکاری بین پژوهشگاه و شرکت های دانش بنیان باید در سایر پروژه ها نیز تسری یابد، گفت: آنتی ویروس بومی نه تنها در سطح ملی در حال استفاده است بلکه در سطح منطقه نیز در حال پیدا کردن بازار برای خود بوده و هم اکنون در چند کشور منطقه در حال استفاده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موفقیت این محصول تا چه حد به تجاری سازی و برندینگ ایران محصولات فناوری اطلاعات، در جوامع بین المللی کمک می کند، گفت: در صورتی که این محصول در داخل کشور به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد و بتواند اعتماد کاربران داخلی را جلب کند، خواهد توانست به بازارهای بین المللی نیز ورود گسترده ای کرده و باعث برندینگ محصولات فناوری اطلاعات ایران در جوامع بین المللی شود.