تاریخ : 1398,دوشنبه 18 آذر12:28
کد خبر : 337781 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

هفته چهاردهم لیگ برتر امروز آغاز می‌شود

هفته چهاردهم لیگ برتر امروز و با ۵ بازی آغاز می‌شود که در حساس ترین بازیهای امروز شهرخودرو میزبان سپاهان و پیکان میزبان استقلال است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، از هفته چهاردهم لیگ برتر امروز ۵ بازی انجام می‌شود که طی این بازی‌ها ماشین سازی و تراکتور برگزار کننده دربی تبریز هستند، فولاد از پارس جنوبی پذیرایی می‌کند، شهرخودرو و سپاهان در دیداری حساس به مصاف هم می‌روند، ذوب آهن میزبان نساجی است و استقلال هم به مصاف پیکان می‌رود.

شهرخودرو - سپاهان
تیم‌های دوم و سوم جدول به این امید اولین بازی امروز را برگزار می‌کنند که در صورت پیروزی در این بازی و در صورت لغزش استقلال مقابل پیکان بتوانند جای این تیم را در صدر جدول بگیرند.

شهرخودرو با شکست و سپاهان با تساوی از بازی قبلی به این دیدار می آیند و این دیدار از این نظر هم برای دو تیم اهمیت پیدا می کند.

تقابل دو تیم سپاهان و شهرخودرو تقابل بهترین خطوط دفاعی لیگ نیز می باشد. هر دو تیم با خوردن تنها ۵ گل در دیدارهای قبلی شان از این نظر هم رقابتی با هم دارند که این رقابت در این بازی هم لحاظ خواهد شد.  مهمترین دغدغه سپاهان پارگی رباط پای عزت الله پورقاز مدافع این تیم است.

ماشین سازی - تراکتور
امروز دربی تبریز در حالی برگزار می‌شود که تراکتور از تیم‌های بالای جدول فاصله گرفته و  مصطفی دنیزلی سرمربی نامدار این تیم دیگر با آنها نیست.

نتایج دو تیم در جدول تاحدودی به هم نزدیک است و در حال حاضر در همسایگی هم  به سر می‌برند. تراکتور با ۱۸ و ماشین با ۱۶ در رده‌های هشتم و نهم حضور دارند تا این بازی حساسیت‌های جدولی هم داشته باشد.

تراکتور در دفاع و ماشین در حمله عملکرد بهتری نسبت به هم دارند که باید دید دو تیم از نقاط قوت شان در این بازی چطور استفاده می‌کنند.

پیروزی در این دیدار برای تراکتور این تیم را در خوش بینانه ترین حالت به رده ششم خواهد فرستاد و ماشین سازی هم در صورت پیروزی جای تراکتور را در رده هشتم خواهد گرفت.

فولاد - پارس جنوبی
فولاد با جواد نکونام در این فصل نتایج خوبی گرفته و حالا با ۲۰ امتیاز در رده ششم قرار دارد. سرخ پوشان اهواز  که بدون محروم و مصدوم در این بازی خانگی به میدان می‌آیند در صورت پیروزی ممکن است موقتا تا رده سوم جدول هم صعود کنند.

پارس جنوبی فصل خوبی را تجربه نمی‌کند و در رده‌های پایین جدول حضور دارد. آنها تنها دو تیم گل گهر و شاهین را پایین تر از خود در جدول دارند و برای اولین بار بعد از حضور در لیگ برتر با خطر سقوط مواجه هستند.

پیروزی در این بازی می‌تواند جمی‌ها را تا دهم هم بالا بیاورد. اما شکست و تساوی فرق چندانی برای آنها ندارد و همچنان در انتهای جدول باقی می‌مانند.

ذوب آهن - نساجی
ذوب آهن با شکست مقابل پرسپولیس و نساجی با تساوی مقابل سپاهان به این بازی می‌آیند. ذوبی‌های میزبان ۱۱ امتیازی و در رده دوازدهم جدول هستند و نساجی میهمان ۱۲ امتیازی و در رده یازدهم قرار دارد تا این دیدار را بتوان دیدار همسایه ها دانست.

پیروزی هیچ یک از دو تیم را از رده دهم بالاتر نمی آورد و شکست برای هر دو تیم گران تمام می‌شود و جایگاه آنها را در پایین جدول خطرناک می‌کند.

نساجی خط حمله‌ای بهتر نسبت به ذوب آهن دارد و ذوب آهن در مقابل خط دفاعی بهتری نسبت به حریف دارد. بهترین گلزن ذوب آهن ارسلان مطهری با ۴ گل زده و بهترین گلزن نساجی محمد عباس زاده و علی شجاعی هر کدام با ۳ گل می باشند. هرچند گفته می شود شجاعی این بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده است، اما باز هم خط حمله نساجی نسبتا خطرناک است.

پیکان - استقلال
آبی پوشان بعد از رسیدن به صدر جدول با مشکلات عجیب‌تری مواجه شدند که نگرانی‌هایی را برای هواداران آنها ایجاد کرد. این دیدار بیش از هر چیز تحت تاثیر شوک بزرگی است که روز گذشته استراماچونی بر آن وارد کرد و تا صبح امروز هنوز مشخص نیست سرمربی استقلال امروز کیست.

دیدار استقلال و پیکان تقابل بهترین خطوط حمله لیگ برتر نیز می‌باشد و شاید رقابتی برای آقای گلی هم بین مهاجمان این دو تیم در جریان باشد.

هرچند استقلالی‌ها یکی از بهترین مهاجمان شان که دیاباته باشد را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند، اما موثرترین بازیکن تهاجمی لیگ مهدی قائدی در اوج آمادگی در خط حمله این تیم حضور دارد.

پیکانی‌ها برای این بازی محروم ندارند و فرکی می‌تواند از همه داشته هایش استفاده کند. این در حالی است که دست استراماچونی خیلی باز نیست. او علاوه بر دیاباته محروم، یزدانی و زکی پور را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و باید اینها را اضافه کرد به شجاعیان و محسن کریمی که تا آخر فصل نمی توانند آبیها را همراهی کنند.

برنامه دیدارهای امروز از لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه ۱۸ آذر
شهر خودرو مشهد – فولاد مبارکه سپاهان؛ ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
داور: بیژن حیدری - کمک ها: محمدرضا منصوری و فرهاد مروجی - کمک داوران اضافی: محمدرضا تارخ و امیرعرب براقی - داور چهارم: محمد علی رضایی - ناظر: ابوطالب طاهریان

ماشین سازی  – تراکتور؛ ساعت ۱۵:۱۵ ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
داور: عبدالنبی پورخلف - کمک ها: رضا قیم و ولی کاوسی - کمک داوران اضافی: محمدباقر پورباقر و پیمان فرخی مهر - داور چهارم: بابک عباسقلی زاده - ناظر:مسعود مرادی

فولاد خوزستان – پارس جنوبی؛ ساعت ۱۶:۳۵ ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
داور: محمدرضا اکبریان - کمک ها: محمدرضا مدیر روستا و مهدی الوندی - کمک داوران اضافی: یاسرهمرنگ و احمد محمدی- داور چهارم: علی احمدی - ناظر: خداداد افشاریان

ذوب آهن اصفهان – نساجی مازندران؛ ساعت ۱۷:۳۰ ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
داور: حسن اکرمی - کمک ها: علیرضا ایلدروم و علیرضا مرادی - کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی و روح الله شریفی - داور چهارم: حمیدرضا افشون - ناظر:علیرضا کهوری

پیکان تهران – استقلال تهران؛ ساعت ۱۷:۳۰ ورزشگاه شهدای شهر قدس
داور: موعود بنیادی فر - کمک ها: علی میرزابیگی و قهرمان نجفی - کمک داوران اضافی: حمید حاج ملک و سیدمهدی مرجانزاده - داور چهارم: علی اکبر نوری - ناظر: رحیم رحیمی مقدم