تاریخ : 1398,پنجشنبه 21 آذر06:02
کد خبر : 338138 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حسن عباسی در دانشگاه آزاد کرمان چه گفت؟

رئیس اندیشکده یقین گفت: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنج حوزه فعالیت قدرت فرهنگی موفق عمل می‌کرد، رهبر انقلاب در حوزه فرهنگی به جوانان و فعالان فرمان آتش به اختیار نمی‌دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، روز گذشته حسن عباسی در جلسه بررسی دکترین فرهنگی جمهوری اسلامی و نقد شورای عالی انقلاب فرهنگی در تحقق آرمان‌های آن میان دانشجویان دانشگاه آزاد کرمان سخنرانی کرد.

حسن عباسی گفت: نسل جوان و دانشجو در آینده باید این کشور را با مشکلات عدیده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از مسئولان کنونی تحویل بگیرد و با عبرت از خطا‌های گذشته راه را برای پیشرفت تمدن نوین اسلامی هموار کند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: علمی دانشجویان و جوانان در دانشگاه‌ها فرا می‌گیرند، مسیر کلی راهبردی مدیریت در کشور را رقم خواهد زد و این موضوع به خوبی جایگاه و اهمیت مبانی تحصیلی در دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: فضای مجازی به عنوان ابزاری قوی در دست دشمنان می‌تواند زمینه پیروزی‌های بزرگ را در هر نقطه از جهان فراهم کند، چرا که با جوامع و شبکه‌سازی میان افراد در ارتباط مستقیم هستند.

عباسی بیان کرد: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنج حوزه فعالیت قدرت فرهنگی موفق عمل می‌کرد، مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی به جوانان و فعالان فرمان آتش به اختیار نمی‌دادند.

رئیس اندیشکده یقین در خصوص زنان و دختران ایرانی گفت: در بازه زمانی ۱۹ سال گذشته، ایران تنها کشوری بود که دانشجوی دختر آن بیش از ۶۰ درصد است و این موضوع موجب ضعیف شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصمیم‌گیری‌ها شده به طوری که بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی این ضعف را نشان می‌دهند. 

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در برابر دغدغه رهبری پیرامون اسلامی کردن علوم انسانی، تقریباً هیچ عکس‌العملی نداشته و صیانتی از توحید در علوم نیز نداشته است. همچنین موجب بی‌پناهی جوانان و دانشجویان در برابر علوم غیرتوحیدی نیز شده است.

عباسی کهولت سن مسئولان را دلیل اصلی عقب ماندگی کشور در بسیاری از حوزه‌ها دانست و اظهار کرد: جوانگرایی باید از شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت پذیرد و با استفاده از نیرو و توان جوانان و دانشجویان زمینه تحول اساسی در کشور فراهم شود.

رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: تصمیمات غلط شورای عالی انقلاب فرهنگی باعث شد تا بیش از ۲۰۰ هزار فارغ‌التحصیل بیکار با مدرک دکتری در کشور داشته باشیم که دردی بسیار بزرگ برای کشور است.

وی شورای عالی انقلاب فرهنگی را ناکارآمدترین بخش حکومت جمهوری اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی امروز به‌دلیل پیری، کهولت سن و قدیمی بودن باور و افکار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دکترین فرهنگی جمهوری اسلامی و قرآن فاصله دارد.

عباسی گفت: بنا به تأکیدات رهبر معظم انقلاب جوانان باید زمام امور را در دست بگیرند و دولتی جوان و انقلابی را تشکیل دهند تا زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره شده است، صورت پذیرد.