تاریخ : 1398,شنبه 23 آذر17:34
کد خبر : 338320 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

رستمی: کیش گوهری ارزشمند برای کشورمان در خلیج فارس است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جزیره کیش به‌عنوان پایگاه علمی، دانشگاهی و گردشگری، گوهری ارزشمند برای کشور و منطقه خلیج فارس است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی رؤسا و استادان دانشگاه‌های کیش گفت: جزیره کیش با برخورداری از مراکز علمی و دانشگاهی، وجود مرکز نوآوری و  جمعیت دانشجویی که حدود یک ششم جمعیت ۳۸هزار نفری این جزیره را شامل می‌شود از یکسو و جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی آن از دیگرسو موقعیتی ممتار دارد.

وی در این نشست که در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، افزود: کیش به‌صورت عام فضایی گردشگری و تجاری به‌نظر می‌رسد، اما ظرفیت‌های مختلف از جمله ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و جمعیت کثیر دانشجویی  که در این فضا وجود دارد، نیازمند توجه بیشتر است.

رستمی  با اشاره به این نکته که نگاه اقتصادی  به جمعیت دانشجویی نامناسب‌ترین نگاه است، تاکید کرد: توجه به جریان علمی، دانشجویی، فرهنگی، دینی و تعمیق باورها از جمله اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد و ما درقبال این امور وظیفه‌ای مهم برعهده داریم که توجه به آن آوردهای بیشتر و ارزشمندتری برای جامعه دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی کیش اضافه کرد: مسئوولیت‌های بزرگی بر دوش شما است و  این مسئولیت برکات فراوانی دارد، زیرا  شما فرصتی خوب در حوزه هدایت و راهیابی، علم‌آموزی، تربیت و توسعه فعالیت‌های مخاطبین به‌ویژه جوانان این مرز و بوم دارید، لذا  قدر این فرصت و نعمت را باید دانست و برای اهداف بزرگ تلاش کرد.

رستمی شناساندن ظرفیت‌های متنوع، به‌ویژه ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و بین‌المللی جزیره کیش را بخشی از ماموریت مسئولان دانست و از همگان خواست تا در این زمینه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در بیان اهمیت نقش دانشگاه‌ها و مراکز عملی تصریح کرد: بازدارندگی، قدرت دفاعی، شکار پهپادهای دشمن، پیشرفت‌های علمی، دستیابی به فناوری نانو و صادرات آن به کشورهای پیشرفته، رشد علوم پزشکی و هرجا نقطه قوتی در نظام می‌بینیم ریشه در دانشگاه‌ها دارد.

وی  ایجاد مجموعه نوآوری با همکاری علمی ریاست جمهوری  در کیش و فراهم کردن جریان‌های شتاب دهنده را از جمله دستاوردها و اقدامات مهم در کیش دانست و افزود: ما اینگونه ظرفیت‌ها را باید اول به نقطه فعالیت برسانیم و نکته بعدی اینکه این قابلیت‌ها را معرفی و به همه نشان دهیم، زیرا اکثر مردم  از این تحولات و پیشرفت‌ها خبر ندارند.

رستمی، فضای دانشگاهی را نقطه‌ای مهم دانست و افزود: دانشگاه تکیه‌گاه و سرمایه‌ای بزرگ و پایدار برای کشور و مردم است تا بتوانند با استفاده از این سرمایه از مشکلات عبور کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه سخنان خود اضافه کرد: شرایط امروز کشور، شرایطی مهم و حساس است که  در مقایسه با دوران دفاع مقدس، دشواری‌های خود را دارد و آنچه در حوزه جنگ‌های نیمه‌سخت یا نرم اتفاق می‌افتد از نظر فهم  فضا، میدان و مدیریت واقعا مشکلات خاص خود را دارد و در واقع جنگ اراده‌ها است.

وی اضافه کرد: هدف دشمن در این جنگ، مغلوب کردن اراده مردم از طریق فشارهای روانی و تحریم اقتصادی است.

رستمی با اشاره به تحلیل‌های ارائه شده گفت: دشمن با رویکردی سه‌گانه مبتنی بر تشدید تحریم‌های اقتصادی، تنگ کردن حلقه محاصره، جنگ نیمه‌سخت و ایجاد ناامنی و فشار روانی برمردم وارد میدان شده و در قالب شایعات مختلف از جمله تاریک نشان دادن آینده، ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، فاسد نشان دادن مدیران، تضعیف باورها، کاهش سرمایه‌های اجتماعی نظام، به ستوه آوردن مردم و کشاندن آنها به عرصه خیابان‌ها تلاش دارد تا قدرت نظام را  در اداره امور تضعیف و عملکرد جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی  محدود کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: دشمن در این شرایط برای از بین بردن سه نقطه قوت مردم یعنی باور، امید و اعتماد، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرده و دراین راستا، حجم قابل توجهی محتوا بر علیه اعتقادات و باورهای مردم در فضای رسانه‌ها منتشر می‌کند که در این برنامه‌ها، هجمه‌های سنگینی با هدف از بین بردن اتکا و اعتماد مردم  به گروه‌های مرجع کشورمان از جمله کارگزاران نظام، روحانیت، دانشگاهیان، نمایندگان مجلس و جامعه پزشکی و بخش سلامت صورت داده است، بخشی که به لحاظ رشد و پیشرفت از نقاط قوت نظام اسلامی است و به رغم تحریم‌ها فعالیت چشمگیری از خود نشان داده است.

وی روند رشد و فعالیت نظام بهداشت و درمان کشور را بعد از انقلاب، معجزه‌آسا توصیف کرد و افزود:  نظام بهداشت و درمان کشور ما به‌رغم فشارها و تحریم‌ها، امروز در بخش توریسم سلامت به‌خاطر کیفیت و قیمت مناسب فعال است و از کشورهای مختلف توریست سلامت جذب کرده است.

رستمی در پایان با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی و تاریک جلوه دادن آینده برای مردم به‌ویژه قشر جوان و از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی کشورمان، افزود: بروز و ظهور این تلاش‌های کینه‌توزانه در جریان اغتشاشات آبان و دی ۹۶ دیده شد.