تاریخ : 1398,دوشنبه 25 آذر14:53
کد خبر : 338549 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

بررسی لغو امتیاز فرزندان اساتید به عهده شورای انقلاب فرهنگی افتاد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بحث جابجایی فرزندان اساتید که در لایحه ساماندهی سهمیه های ورود به آموزش عالی لغو شده باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سعیدرضا عامل درباره بازنگری آیین نامه ارتقاء نیز گفت: جابجایی فرزندان اساتید که سهمیه هم محسوب نمی شود و به اشتباه به آن سهمیه گفته می شود، باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد حال آنکه پیشنهاد لغو این مصوبه در لایحه ساماندهی سهمیه های ورود به آموزش عالی داده شده است.

وی ادامه داد: این یک تقسیم کار ساده است لایحه ای (لایحه ساماندهی سهمیه های ورود به آموزش عالی) که تهیه شده هم می تواند در مجلس بررسی و هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود، آن جنبه ای که به ما ارتباط دارد را باید ما بررسی کنیم جنبه ای که به مجلس ارتباط دارد مجلس بررسی می کند ما نیز نمی توانیم مصوبه مجلس شورای اسلامی را لغو کنیم بنابراین باید تقسیم کار صورت گیرد.

عاملی درباره اینکه چه مرجعی متولی تصویب لوایح آموزش عالی است نیز افزود: مقام معظم رهبری عنوان کرده بودند در اموری که شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود پیدا کرده، مجلس شورای اسلامی ورود نکند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اساسنامه یک سیاست گذاری اگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گیرد، بازنگری آن نیز باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد لذا این موضوع، تکلیف را مشخص می کند، آن مصوباتی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، بازنگری آن هم باید در شورا باشد.