تاریخ : 1398,سه شنبه 26 آذر17:32
کد خبر : 338661 - سرویس خبری : کتابخانه دانشجویان ایران

در آیین رونمایی از کتب دهگانه مکتب انقلاب اسلامی مطرح شد:

همه چیز درباره رونمایی ده کتاب جدید توسط نهاد رهبری

به این پرسش که آیا انقلاب به پایان رسیده و یا ادامه دارد، حضرت امام(ره) و رهبری پاسخ داده‌اند. هدف انقلاب و مردم، اکتفا به ساقط کردن نظام سیاسی شاهنشاهی و جایگزینی نظام سیاسی جدید نبود. موضوع بسط تفکر انقلابی در جامعه ایران و هم در بیرون در قالب حمایت از جریاناتی که در این مسیر حرکت می‌کنند هدف اصلی انقلاب مطرح می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیین رونمایی از کتب دهگانه مکتب انقلاب اسلامی امروز ( دوشنبه ۲۵ آذرماه) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام ثقفی، رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

کتب ده‌گانه انقلاب منبعی برای استفاده جوامع حق جو
منصورغلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: اگر نگاهی به اتفاقات اسلام داشته باشیم، می‌بینیم جریان حق در کشاکش تاریخ و برخورد با نفسانیات انسان دچار تغییراتی شده و حضور اشخاص و جلوداران قوی و متکی به خدا و عالم به احکام اسلامی و‌ امیدوار به وعده‌های خداوند متعال اوج‌ها و فرازهایی در طول تاریخ به همراه داشته و جریان روبه تکامل بوده است و به سمت رسیدن به مقصد حرکت می‌کند.

غلامی با تاکید بر اینکه استفاده از شرایط زمان نباید فراموش شود، ادامه داد: اگر به عنوان مسلمان به توحید و قلبا به لااله الا الله باور داشته باشیم، پایه‌های بنیادی قوی‌تری خواهیم داشت. همچنین اگر به رسالت پیامبر اسلام(ص) باور داشته باشیم، باور قلبی ما استحکام ویژه‌تری پیدا خواهد کرد.

وزیر علوم‌ گفت: در کنار منابع خوبی که وجود دارد این کتب می‌تواند مورد استفاده جوامع حق‌جو حتی در بیرون از مرزها قرار بگیرد. این مجموعه می‌بایست به عنوان تجربه عملی و اندیشه‌های آزموده شده منتشر شود.(برای مشاهده متن کامل اینجا کلیک کنید)

مسیر انقلاب تا رسیدن به تمدن آرمانی ادامه دارد
حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم رونمایی از کتب ده‌گانه انقلاب اسلامی که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: تحقق و شکل‌گیری عبودیت در تمام رفتارهای انسانی با هدف‌گیری برای تعالی انسانی در جامعه از وظایف این مسیر است، وظیفه دیگر این است که در تعارض بین منافع دنیوی و رستگاری اخروی، ترجیح با رستگاری اخروی باشد.

رستمی ادامه داد: سیاستگذاران و مسئولان باید این ترجیح را انتخاب کنند. وظیفه دیگر مجاهدت و تلاش در مسیر مکتب انقلاب اسلامی است. همچنین امید به پیروزی در سخت‌ترین شرایط وظیفه دیگر‌ است. مرحله پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق نظام اسلامی مرحله پایانی نظام اسلامی نیست. انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی حجت قطعی و وقوعی بر بحث تحقق نظام و جامعه مبتنی بر تفکر اسلام‌ ناب در عالم بود، افزود: به این پرسش که آیا انقلاب به پایان رسیده و یا ادامه دارد، حضرت امام(ره) و رهبری پاسخ داده‌اند. هدف انقلاب و مردم، اکتفا به ساقط کردن نظام سیاسی شاهنشاهی و جایگزینی نظام سیاسی جدید نبود. موضوع بسط تفکر انقلابی در جامعه ایران و هم در بیرون در قالب حمایت از جریاناتی که در این مسیر حرکت می‌کنند هدف اصلی انقلاب مطرح می‌شود.(برای مشاهده متن کامل اینجا کلیک کنید)

کتب ده‌گانه انقلاب، به تحقق تمدن اسلامی در جهان کمک می‌کند
حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در آئین رونمایی از کتب ده‌گانه انقلاب اسلامی که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، طی سخنانی درباره روند شکل‌گیری و‌ تکامل تمدن‌ها، اظهار کرد: یک ‌پرسش در عرصه علوم ‌انسانی و اجتماعی مطرح است و‌ آن اینکه تمدن‌ها با چه مبانی شکل می‌گیرند؟ و اینکه‌ آیا وقتی تمدن شکل گرفت در عرصه تکامل قرار می‌گیرد یا خیر؟ و نیز آیا با چرخش تمدن‌ها مواجهیم؟، اما گاهی آنقدر درگیر مسائل اجرایی روزمره هستیم که ما را از اندیشه‌ورزی درباره پاره‌ای از مسائل بنیادین دور می‌کند.

رئیس دانشگاه علامه گفت: مجموعه کتب ده‌گانه انقلاب اسلامی چراغ راه و هدایت کننده پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج کننده تمدن اسلامی در کل جهان است؛ کتب ده‌گانه انقلاب، به تحقق تمدن اسلامی در جهان کمک می‌کند.

سلیمی افزود: این گروه معتقدند تمدن‌های مختلف بر اساس مبانی انسان‌شناسی متعدد و نگاهشان به مسائل مختلف و نیز نگاهشان به تکامل و زیست بشری شکل می‌گیرد. لذا اعتقادی به یکسانی تمدن‌ها در گذر زمان ندارند.(برای مشاهده متن کامل اینجا کلیک کنید)


کد خبرنگار : 85