تاریخ : 1398,یکشنبه 01 دي23:49
کد خبر : 339254 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

تکمیل شبکه ارتباطی آزادراه تهران شمال در فاز نخست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور تکمیل شبکه ارتباطی فاز نخست آزادراه تهران – شمال که قرار است در دهه فجر افتتاح شود را صادر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی، در جلسه شورای فنی که با حضور معاونان و مدیران وزارت ارتباطات برگزار شد، با اشاره به افتتاح فاز نخست آزادراه تهران – شمال بر آمادگی کامل دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه برای تکمیل شبکه ارتباطی این منطقه تأکید کرد.

وزیر ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات و اپراتورها را موظف کرد که برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا هم‌زمان با افتتاح فاز نخست آزادراه تهران – شمال، شبکه ارتباطی این مسیر نیز برقرار شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این آزادراه با استقبال گسترده مردم روبرو شود و به‌نوعی آزادراه تهران – شمال به یکی از مسیرهای پرتردد کشور تبدیل شود، گفت: پذیرفتنی نیست این آزادراه افتتاح شود، اما شبکه ارتباطی آن برای مردم برقرار نباشد.

بر اساس اعلام مجری پروژه آزادراه تهران – شمال قطعه اول این آزادراه به طول ۳۲ کیلومتر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

آزادراه تهران- شمال متشکل از چهار منطقه از دره کن در تهران شروع ‌شده و تا دو راهی چالوس- نوشهر در استان مازندران ادامه دارد.