تاریخ : 1398,یکشنبه 08 دي14:30
کد خبر : 340042 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تجمع معترضان در مقابل خانه دیاب

ده روز پس از آنکه «حسان دیاب» مأمور به تشکیل دولت جدید لبنان شده تعدادی از معترضان لبنانی در برابر منزل وی تجمع کردند و خواستار کناره‌گیری او شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، شنبه شب (دیشب) ده‌ها معترض لبنانی در بیروت در برابر منزل «حسان دیاب» نخست‌وزیر مکلف تجمع کردند و ده روز پس از انتخاب وی، خواستار استعفای او شدند.

لبنان از هفدهم اکتبر شاهد تظاهرات مردمی علیه طبقه سیاسی فعلی است که در پی آن «سعد الحریری» استعفا داد و در ۱۹ دسامبر حسان دیاب با ۶۹ رأی مأمور به تشکیل کابینه شد.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، دیاب در همان روزهای اول انتخاب وعده تشکیل دولت «تکنوکرات» در شش هفته را داد به امید اینکه بتواند مطالبات مردمی را تحقق بخشد.

بسیاری از معترضان از شهر طرابلس در شمال لبنان بودند. برخی از آنها اعلام کردند، دیاب را نماینده خود نمی‌دانند و آن را یکی از طبقه سیاسی فعلی می‌دانند.

با اینکه حسان دیاب اعلام کرده هیچ وابستگی به حزب‌الله ندارد اما حمایت حزب‌الله و جنبش «امل» از وی باعث شده هنوز عده‌ای، بویژه حامیان نخست‌وزیر مستعفی سعد الحریری، وی را وابسته به حزب‌الله معرفی کنند.

بر اساس این گزارش، لبنان پس از پایان جنگ داخلی از ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ شاهد بدترین بحران اجتماعی و اقتصادی خود است و جامعه بین‌المللی برای ارائه هر کمک مالی جدید خواستار تشکیل دولتی جدید همراه با اصلاحات است.