تاریخ : 1398,دوشنبه 09 دي04:52
کد خبر : 340174 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ضرغامی: رفع تکلیف رسانه‌ها در عمل به وظایف قابل قبول نیست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رفع تکلیف رسانه‌ها در مواجهه با وظایف بسیار خطیری که عهده دار آن هستند، قابل قبول نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، عزت الله ضرغامی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر اردبیل به وظایف خطیر رسانه‌ها در عمل به وظیفه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و مطالبه گری اشاره کرد و افزود: رفع تکلیف رسانه‌ها در عمل به وظایف قابل قبول نیست.

به گفته وی رسانه‌ها به عنوان پلی بین مردم و مسئولان شناخته می‌شوند و تلاشگران این عرصه باید با مطالبه گری و پیگیری امور در عمل به رسالت‌های مهم خود کوشا باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی انقلاب را در پیچ و گردنه حساسی توصیف کرده‌اند تا در چنین شرایط سختی بار دیگر عمل به وظایف مهم رسانه‌ها مورد تأکید قرار گیرد.

ضرغامی ادامه داد: صادقانه عمل کردن رسانه‌ها و طرح صحیح مشکلات و مطالبات مردمی می‌تواند باعث امیدواری در بین مردم برای رفع موانع و تلاش بیشتر بانیان امر برای گره گشایی باشد.

وی با بیان اینکه ارزش‌های معنوی نیز باید به شکل ملموس و مناسبی در جامعه تبیین شود، افزود: آنچه که باعث ماندگاری و افزایش تأثیرگذاری پیام تولید شده خواهد شد، برخورداری از اعتقاد به پیامی بوده که انتقال یافته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها علاوه بر طرح مشکلات باید اقدامات انجام یافته را نیز پوشش دهند، تصریح کرد: انتظاری که از اهالی رسانه وجود دارد، شناخت مناسب لایه‌های مسائل پیرامونی و تلاش برای تولید محتوای مطلوب است.

ضرغامی در ادامه از اردبیل به عنوان خاستگاه اندیشمندان بزرگ و چهره‌های فاخر علمی و فرهنگی و مذهبی یاد کرد و افزود: برخورداری اردبیل از تاریخ و فرهنگ غنی و دارای ریشه غیرقابل انکار است.

وی در خصوص تصویب روز «شیخ صفی الدین اردبیلی» در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: در بررسی تصویب این روز این سوال مطرح شد که آیا شخصیتی همچون شیخ صفی از چهره استانی برخوردار بوده یا اینکه دارای شخصیت ملی است که در نهایت با هم اندیشی انجام یافته بر لزوم نامگذاری روزی به نام «شیخ صفی الدین اردبیلی» به دلیل برخورداری این عارف و شخصیت تاریخی از چهره جهانی تأکید شد.