تاریخ : 1398,سه شنبه 10 دي20:13
کد خبر : 340439 - سرویس خبری : یادداشت

محمد حمزه

پیشینه هویتی دارالفنون، الهام بخش مدیران آینده

از جمله نکات مثبت این دوره آموزشی میتوان به استفاده از نخبگان حوزه و دانشگاه، کارشناسان وزارت آموزش و پرورش، اندیشکده ها و فعالین عرصه تعلیم و تربیت و بهره گیری از دانش و تجربیات آنها اشاره کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمد حمزه*// با توجه به اینکه در حال حاضر شاهد بازنشستگی خیل عظیمی از نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش هستیم، نیاز به وجود مدیران و تصمیم سازانی شجاع، خلاق، متخصص، آینده نگر و آشنا به همه ابعاد و جوانب آموزش و پرورش در آینده این وزارتخانه استراتژیک احساس میشد. از این رو جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دوره جامع آموزشی"تمنا" را با هدف پاسخگویی به این نیاز و تربیت دانشجومعلمانی مطالبه گر، دغدغه مند و آشنا به مسائل و مشکلات روز آموزش  و پرورش طراحی کرد.

از جمله نکات مثبت این دوره آموزشی میتوان به استفاده از نخبگان حوزه و دانشگاه، کارشناسان وزارت آموزش و پرورش، اندیشکده ها و فعالین عرصه تعلیم و تربیت و بهره گیری از دانش و تجربیات آنها اشاره کرد

پیشینه هویتی مدرسه تاریخی دارالفنون، الهام بخش مدیران آینده آموزش و پرورش است  از این رو تربیت مدیران نمونه عرصه ی تعلیم و تربیت در تراز انقلاب اسلامی ایران با همکاری و مشارکت مدرسه تاریخی دارالفنون و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران انجام می پذیرد.

تاریخ تحولات آموزش و پرورش، نقشه راه قرآنی نظام سازی، فهم نهاد علم در بستر تمدنی،  الزامات تشکیلاتی دانشجومعلمان، جریان شناسی فکری تعلیم و تربیت و ... از مهمترین محورهای دوره آموزشی "تمنا" است.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران بر اساس رسالت تشکیلاتی و آموزشی خود، اولین مرحله این دوره را با مشارکت حوزه علمیه مشکات و دومین دوره را مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار کرده است.

واژه "تمنا" بر گرفته از عبارت « ت: تربیت، م: مدیران، ن: نمونه، الف: اسلامی آموزش و پرورش» می باشد.

* مسئول واحد دبیری جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی


کد خبرنگار : 88