تاریخ : 1398,چهارشنبه 11 دي15:13
کد خبر : 340518 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی آغاز به کار کرد

افتتاحیه بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی همزمان با ولادت حضرت زینب (س) با حضور بیش از ۵۰۰ زوج دانشجو، در مشهد برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، افتتاحیه بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی کشور همزمان با شب میلاد خجسته حضرت زینب (س) با حضور بیش از ۵۰۰ زوج دانشجو در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، نویسنده و پژوهشگر حوزه خانواده در این مراسم به اهمیت اخلاق مداری و نگاه مثبت در ثبات زندگی مشترک اشاره و تصریح کرد: زندگی مشترک با پایبندی به پنج قانون می‌تواند توام با آرامش و خوشبختی باشد.

وی افزود: اولین قانون آن است که همسران نگاهشان را به زندگی تغییر دهند و نسبت به مسائل مختلف زندگی نگاهی مثبت و خوشبختانه داشته باشند، زیرا تلخی و شیرینی بسیاری از مسائل، وابسته به نوع نگاه آنان و زاویه دیدشان به مساله خواهد بود.

حجت الاسلام داوودی نژاد با اشاره به اهمیت اخلاق مداری در زندگی مشترک به عنوان قانون دوم خوشبختی، خطاب به زوج‌های دانشجو گفت: در هر شرایطی و علیرغم وجود همه اختلافات و چالش‌ها ضروری است که همواره با اخلاق خوش با همسرتان برخورد کنید و مراقب باشید که در مشاجرات و بحث‌های احتمالی هرگز از مدار اخلاق و حسن خلق خارج نشوید.

این پژوهشگر و مشاور خانواده، محبت ورزی را سومین قانون خوشبختی همسران معرفی و اظهار کرد: ابراز محبت متقابل همسران امری مهم و استحکام بخش زندگی مشترک بوده و می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و اختلافان سطحی را در بین زوجین از بین ببرد و رابطه آنان را بهبود ببخشد.

وی از موضوع رازداری و صبر به عنوان دیگر قوانین مهم خوشبختی نام برد و به همسران توصیه کرد: اختلافات فی مابین را به فضای خانوادگی نکشانید و تا حد ممکن از بازگو کردن آن نزد والدین خودداری کنید، زیرا این امر اغلب موجب دامن زدن به اختلافات و چالشی‌تر شدن آن می‌شود.

حجت الاسلام داوودی نژاد ادامه داد: همچنین همسران باید بدانند که با صبر و شرح صدر بسیاری از مسائل، حل شدنی است و نباید با پیدا شدن کوچکترین مساله، عنان تحمل را ازدست داده و به گونه‌ای با موضوع برخورد کنند که مشکلات جدیدی را در مسیر زندگی آنان پدید اورد.

این کارشناس مسائل خانواده همچنین به دانشجویان تاکید کرد: تکریم و احترام به خانواده همسر را در هر شرایطی مورد توجه داشته و یقین داشته باشید. این احترام، واکنشی متقابل را از سوی خانواده همسر بدنبال خواهد داشت.

بر پایه این گزارش، در ادامه برنامه فرصت عاشقی، پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به زوج‌های جوان توسط دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور و میثاق نامه زوج‌های دانشجو در محضر امام رضا (ع) قرائت شد.

گفتنی است، بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی (طرح ملی همسفر تابهشت) از دی تا اسفندماه جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند تا پایان دی ماه از طریق سایت اینترنتی ezdevaj.nahad.ir یا مراجعه حضوری به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا امور فرهنگی برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.