تاریخ : 1398,سه شنبه 17 دي20:19
کد خبر : 341319 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جزییات اصول گزینش کارکنان از نظر وزارت علوم

دبیر هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم با اشاره به اصول اساسی گزینش کارکنان گفت: در کار گزینش باید از مانع‌تراشی و سخت‌گیری‌های بی‌مورد پرهیز کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمد تقی نظرپور در نشست مدیران هسته‌های گزینش کارکنان منطقه ۱ آموزش عالی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد با عرض تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و با اشاره به صدور فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل هیئت‌های گزینش کارکنان در دی‌ماه ۱۳۶۱ گفت: یکی از اصول موفقیت و سربلندی در امر گزینش کارکنان، مشورت در امور است و کار در حوزه گزینش کارکنان، همانند عملکرد یک قاضی و شاید هم سخت‌تر از آن باشد تا با بررسی و قضاوت صحیح، حقی از کسی ضایع نشود.

وی بابیان اینکه در کار گزینش باید از مانع‌تراشی و سخت‌گیری‌های بی‌مورد پرهیز کرد، اظهار کرد: تصمیم‌گیری شما درخصوص بودن و یا نبودن افراد در سازمان بسیار مهم است و اگر این تصمیم‌گیری به‌درستی و به‌موقع صورت نگیرد، مطمئناً خساراتی به سازمان وارد می‌شود.

دبیر هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم با بیان اینکه اعمال گزینش در آموزش عالی و مؤسسات وابسته امری واجب و ضروری است، عنوان کرد: تقویت اصولی و ارتقای کیفیت انجام گزینش از برنامه‌های اساسی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و یکی از حساسیت‌های ستاد وزارت، نبود پرونده‌های مانده و بررسی نشده در هسته‌های گزینش است و اگر لازم باشد باید حتماً پرونده‌های مانده مجدداً بررسی‌شده و تصمیم‌گیری شوند و انتظار می‌رود این حساسیت وزارت علوم در هسته‌های گزینش دانشگاه‌ها هم لحاظ شود.

وی با تأکید بر قاطعیت در تصمیم‌گیری هسته‌های گزینش گفت: هسته‌های گزینش در تصمیم‌گیری‌ها نباید وسواس داشته باشند و زمانی که تصمیمی با مشورت و استفاده از خردجمعی گرفته می‌شود، بلافاصله باید ابلاغ و اجرا شود.

دبیر هیئت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تعریف مفهوم گزینش به‌عنوان انتخاب افراد برای شغل خاص و امور موردنظر گفت: در این راستا انتخاب افراد اصلح و خیرخواه، معتقد به‌ نظام جمهوری اسلامی، قانون‌ گرا، توانمند و مسئولیت‌ پذیر، نظم‌ پذیر و نظم‌ دهنده و داشتن وجدان کاری و مهم‌ تر از همه علاقه‌مندی افراد به خدمت‌رسانی و شغل مورد نظر، از اصول اساسی گزینش کارکنان است.