تاریخ : 1398,یکشنبه 22 دي13:01
کد خبر : 341859 - سرویس خبری : یادداشت

محمدمهدی محمودی

چند نکته درباره اتفاقات اخیر

صحبت های سردار حاجی‌زاده البته صادقانه و موثر بود اما مردم هنوز داغ دارند. عوامل این اشتباه مرگبار باید محاکمه شوند. رسانه ها باید در تسکین این درد ملت، یار آنان باشند. از آن مهم تر، مسئله اصلی نباید فراموش شود. ما، داغدار هموطنانمان در این حادثه‌ایم اما همچنان تهدید نظامی دشمن بر کشور سایه افکنده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدمهدی محمودی// تایید خبر اشتباه پدافند هوایی تهران در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری اوکراین، شوک عظیمی به تمام جامعه وارد کرد. ملتی که چند روز قبل از حادثه سقوط بویینگ، با حضور گسترده و تاریخی‌شان، با نظام و انقلاب اعلام همبستگی کرده بودند، نامحرم شمرده شدند و سه روز بی‌خبر از همه‌جا، مشغول دفاع از نیروهای مسلح کشور برابر ضدانقلاب بودند و حالا سرافکنده‌اند! اگر همان روز یا نهایتا فردای همان روز به مردم اعلام می‌شد که چنین اشتباهی رخ داده است، حالا رسانه های دشمنِ مردم، صاحب روایت صحیح نبودند و جایگاه مردم و رسانه های رسمی داخلی، جایگاه فریب خوردگان سرافکنده نبود…

صداقت با مردم و رسانه ها، حداقلی ترین انتظار مردم است. این خبر پس از سه روز پنهان ‌کاری درحالی اعلام شد که همچنان پس از چندین هفته، تعداد کشته شدگان حوادث آبان‌ماه از مبادی رسمی و رسانه های رسمی کشور اعلام نشده است! انکار و پنهان‌کاری ای که آسیب های آن پس از ادعای ۱۵۰۰کشته‌ی رویترز مشخص شد.‌ مردم اکنون خشمگین، ناراحت و حیرت‌زده‌اند و از این وضعیت، تنها دشمن سود می‌برد. باید دید تا کی بناست کشور و انقلاب از کج‌فهمی مسئولان کشور و ضعف روایت در رسانه های رسمی ضربه بخورند و پس از هر حادثه‌ای، با انفعال، هرچه‌ بیشتر نمک به زخم مردم پاشیده شود.

صحبت های سردار حاجی‌زاده البته صادقانه و موثر بود اما مردم هنوز داغ دارند. عوامل این اشتباه مرگبار باید محاکمه شوند. رسانه ها باید در تسکین این درد ملت، یار آنان باشند. از آن مهم تر، مسئله اصلی نباید فراموش شود. ما، داغدار هموطنانمان در این حادثه‌ایم اما همچنان تهدید نظامی دشمن بر کشور سایه افکنده است. نیروهای مسلح، هرچند مرتکب چنین خطایی شده باشند و بخش هایی از آن، مستحق محاکمه باشد اما همچنان تنها امید حفظ امنیت کشور هستند.

مطالبه‌ی برخورد جدی به جای خود، مطالبه‌ی اصلاح سیستمی که موجب چنین خطای بزرگی می‌شود به جای خود، پشتیبانی از نیروی مسلح از جان گذشته‌ای که بناست امنیت‌مان را برابر دشمنِ واقعیِ خارجی حفظ کند نیز به جای خود. نباید گذاشت این خطای بزرگ و این غم طاقت فرسا، موجب مظلوم واقع شدن این فرزندان ازجان‌گذشته‌ی مردم، که برادران و پدران و فرزندان خودمان هستند، در برابر دشمنِ تشنه به خون دیگر هموطنانمان شود. خداوند در تحمل غم این اتفاق تلخ خانواده های داغ‌دیده و همه‌ی ما ملت ایران را یاری کند.

* عضو شورا مرکزی بسیج دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران


کد خبرنگار : 16