تاریخ : 1398,دوشنبه 23 دي00:28
کد خبر : 341992 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بارزانی: عراق به حمایت دوستانش در جامعه جهانی نیاز دارد

رئیس منطقه کردستان عراق ضمن اشاره به اینکه زمان برای خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از این کشور مناسب نیست، تأکید کرد که عراق به همسایگان و دوستانش در جامعه جهانی نیاز دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق گفت که زمان برای خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق مناسب نیست.

بارزانی در مصاحبه با روزنامه «بیلد» آلمان با اشاره به اینکه عراق بر سر دو راهی قرار دارد، گفت: «عراق به حمایت همسایگان و دوستانش در جامعه جهانی نیاز دارد.»

او تصریح کرد که اگر عراق راه اشتباهی را انتخاب کند، با خطراتی مواجه خواهد شد و ما امیدوار هستیم که همگی برای احیای ثبات، امنیت و رفاه برای ملت عراق تلاش کنیم.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، بارزانی تأکید کرد که ما نمی‌خواهیم منطقه کردستان و عراق به صحنه جنگ برای حل اختلافات و منازعات تبدیل شود.

او همچنین گفت که اکنون وقت آن رسیده تا گام‌هایی برای کمک به عراق برداشته شود زیرا عراق به حمایت همسایگان و دوستانش در جامعه جهانی نیاز دارد.

رئیس منطقه کردستان عراق در ادامه گفت که ما معتقدیم جنگ علیه تروریسم هنوز به پایان نرسیده و منطقه کردستان و سراسر عراق همانند گذشته و حال به کمک نیروهای ائتلاف بین‌المللی نیاز دارد.

او تأکید کرد: «به عقیده ما زمان برای خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق و منطقه کردستان مناسب نیست و تهدیدات همچنان پابرجاست و این تهدیدات جدی است و عراق به تنهایی نمی‌تواند بر این تهدیدها غلبه کند.»

بارزانی اشاره کرد که این تهدیدات تنها امنیت منطقه را نشانه نرفته است بلکه تهدیدی علیه امنیت کل جامعه جهانی است.

هفته گذشته در پی جنایت آمریکا در ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، پارلمان عراق به طرح خروج نیروهای بیگانه از جمله نظامیان آمریکایی از عراق رأی مثبت داد.

روز جمعه نیز «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق در تماس تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا خواستار اعزام هیأت آمریکایی به بغداد برای بررسی مکانیزم خروج نظامیان آمریکایی از عراق شد حال آنکه وزارت خارجه آمریکا همچنان با این درخواست مخالفت و تأکید کرده است که هیچ هیأت آمریکایی هرگز خروج نظامیان آن از عراق را بررسی نخواهد کرد.