تاریخ : 1398,جمعه 27 دي13:03
کد خبر : 342528 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

واکنش کاربران توییتر درپی اظهارات دیروز حسن روحانی؛

«من بلد نیستم»؛ تنها جمله صادقانه رئیس جمهور!

مجید شاکری از اقتصاددانان در واکنش به سخنان عجیب رئیس جمهور، گفت: در اوج برجام، «ال سی» گشایش شده سالانه بانک مرکزی کمتر از روزهای قبل از برجام بود. در سال اجرای برجام رشد شش ماهه بدون نفت زیر یک درصد بود. عدد سرمایه خارجی جذب شده در این سال کمتر از میانگین سال های تحریم بود و...

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از زمان آغاز ریاست جمهوری حسن روحانی تا کنون، گهگاهی رئیس جمهور در نشست های سیاسی و بین المللی به ایراد سخنانی می‌پردازد که همواره باعث تنش و ایجاد دوقطبی در بین جامعه و جناح های سیاسی می‌شود.

دیروز پنجشنبه 26 دی، حسن روحانی در نشست مجمع عمومی بانک مرکزی و در جمع مدیران بانکی کشور در اظهارنظری عجیب با بیان اینکه اقتصاد با امنیت و سیاست خارجی در آمیخته است، گفت: «شاید کسی تنها درون‌گرا و به اقتصاد در داخل کشور فکر کند و معتقد است که اگر تمام روابط خارجی تخریب شود، مردم احساس کنند که شرایط سخت‌تر می‌شود، تحریم‌های بین‌المللی به کشور فشار می‌آورد و در فروش نفت مشکل داریم، اما در عین حال، اقتصاد کشور مشکلی ندارد؛ که من اینگونه بلد نیستم.»

همین امر موجب شد تا اقتصاددانان و کاربران شبکه اجتماعی با هشتگ #من_بلد_نیستم نسبت به سخنان رئیس جمهور واکنش های متفاوتی را نشان دهند که در ادامه مشاهده می‌کنید؛

سیدیاسر جبرائیلی از کارشناسان حوزه اقتصادی در واکنش به این سخنان گفت: «من کسی را در این کشور نمی‌شناسم که گفته باشد اگر "تمام روابط خارجی" خراب شد، اقتصاد دست نمی‌خورد. اما می‌شناسم کسی را که "تمام اقتصاد" را به رابطه با چند کشور معدود خارجی گره بزند و حل مشکل آب خوردن مردم را به توافق با آنها منوط بداند.»

همچنین احسان خاندوزی از دیگر کارشناسان اقتصادی گفت: «اخیرا از بخش های صنعتی درگیر تحریم مهمان داشتم، می‌گفتند: مشکل ما کارشکنی دولت  است و گرنه یاد گرفته ایم باتحریم چه کنیم...چرا هنوز رئیس جمهور فکرمی‌کنند ریشه مشکلات، خارجی است؟ چرا بقدری که کارشناسان گفته اند، موانع داخل را برنمی‌دارد؟ شاید می‌فهمند اما این دعوا به نفعشان است.»

گزارش از یاسین قاسمی


کد خبرنگار : 38