تاریخ : 1398,جمعه 27 دي18:26
کد خبر : 342549 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

در حاشیه نمازجمعه این هفته تهران

هوای نسبتا سرد همراه با بارش خفیف برف و همچنین تراکم جمعیت در ورودی های اصلی مصلای امام خمینی (ره) نوید بخش حضور جمعیت میلیونی را داشت و خطیب نماز جمعه این هفته تهران رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایرنا، روز جمعه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۸ قشرهای مختلف مردم تهران همرنگ و هم صدا خود را به مصلای امام خمینی (ره) رساندند تا بار دیگر نمایشی از اتحاد و همدلی مردم را در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان دهند.

هوای نسبتا سرد همراه با بارش خفیف برف و همچنین تراکم جمعیت در ورودی های اصلی مصلای امام خمینی (ره) نوید بخش حضور جمعیت میلیونی را داشت و خطیب نماز جمعه این هفته تهران رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

حوالی ساعت ۱۱ بود که درهای اصلی مصلا بدلیل ازدحام جمعیت بسته شد و سیل خروشان جمعیت در خیابان های اطراف از جمله قنبرزاده، شهید مفتح و حتی بزرگراه های شرقی و غربی منتهی به مصلای امام خمینی (ره) بسته شد.

جمعیت موج به موج و گروه به گروه با شعار  دادن این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده، مرگ بر آمریکا خود را به خیابان های اطراف مصلای امام خمینی (ره) بودند.

پیرزنی که از مناطق جنوبی پایتخت (نعمت آباد) خود را به این جمعیت رسانده بود به خبرنگار ایرنا گفت:‌ به عشق رهبر، این مردم و کشورم آمدم تا بار دیگر از نظام و کشورم دفاع کنم.

وی که دیگر نای راه رفتن نداشت در گوشه ای از صحن مصلا نشسته بود و در حالی که پلاکارد تصویر رهبری در دستش بود اعلام کرد: با این جمعیت امام و شهدا روحشان شاد شد و دشمنان باید بدانند که مردم همیشه پشتیبان این نظام و رهبری بودند.

وقتی که خطبه های نماز جمعه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی شروع شد موج جمعیت به چند کیلومتر خیابان های مصلا رسیده بود و بسیاری از مردم از طریق بلندگوهای تعبیه شده در طول مسیر عاشقانه در حال گوش دادن به فرمایشات معظم له بودند.

برخی از افراد در ابتکاری جالب پرچم کشور آمریکا و همچنین تصویر ترامپ را زیر پا له می کردند و برخی دیگر نیز با در دست داشتن تصویر شهید قاسم سلیمانی شعار می دادند یا منتقم...

همچنین بارها و بارها پرچم آمریکا و اسرائیل توسط نمازگزاران به آتش کشیده شد.

خطبه های نماز جمعه توسط مقام معظم رهبری تمام شد و پس از برگزاری نماز جمعه و همچنین نماز عصر سیل خروشان مردم با شعارهایی مبنی بر مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا به مراسم جمعه انقلابی ۲۷ دی ماه پایتخت پایان دادند.

همچنین نیروهای انتظامی، پلیس راهور، مترو، اتوبوسرانی، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی خدمات امدادی، درمانی و حمل و نقلی مناسبی به نمازگزاران ارائه کردند و همچنین بدلیل سرمای هوا تعدادی از ایستگاه های صلواتی با چای و آش داغ از مردم پذیرایی کردند.

جمعه این هفته پایتخت نیز در دفتر زرین انقلاب اسلامی ثبت  وضبط خواهد شد چرا که امروز نیز همچون ۲۲ بهمن، همچون ۱۳ آبان و همچون مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی همه آمده بودند تا بار دیگر از این نظام و کشور دفاع کنند.