تاریخ : 1398,شنبه 28 دي16:07
کد خبر : 342638 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

غیبت غیرموجه؛ بیشترین تخلفات کارکنان دانشگاه‌ها

مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: غیب غیرموجه و تعجیل در خروج از محل کار، ‌ بیشترین تخلف گزارش شده کارکنان دانشگاه‌ها است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، ابراهیم ابراهیمی  درباره تخلفات کارکنان دانشگاه ها اظهار داشت: اگر کارمندی تخلف کند بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات کارکنان که در سال ۷۲ به تصویب رسیده است با آنها برخورد می شود.

وی به مصادیق تخلفات کارکنان در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: یکی از مصادیق این سهل انگاری ها در برخورد با ارباب رجوع است و گاه کارکنان رفتارهای شایسته ای با ارباب رجوع و دانشجویان ندارند و به خوبی آنها را راهنمایی نمی کنند.

وی تاخیر در ورود و تعجیل در خروج از محل کار را بیشترین تخلف گزارش شده کارکنان دانشگاه ها اعلام کرد و گفت: غیب غیرموجه  و رفتار خلاف شئون کارمندی، در بین کارکنان هم گزارش شده است.

مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره دیگر تخلفات کارکنان دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تخلفات گزارش شده در آشپزخانه دانشگاه ها است که به عنوان مثال چند پرس غذا یا سایر اقلام را با خود به منزل می برند.

ابراهیمی تاکید کرد: هر چند آمار این گزارش ها اندک است اما همین تعداد کم هم نباید رخ دهد.

این مقام مسوول وزارت علوم همچنین اظهار داشت:کارکنانی که دست به این تخلفات می زنند کارمندان رسمی دانشگاه ها نیستند و بیشتر این افراد با شرکت های خصوصی طرف قرارداد با دانشگاه ها کار می کنند.

مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: میزان تخلفات کارکنان اداری دانشگاه ها در سطح کشور کمتر از تخلفات گزارش شده سایر دستگاه ها است.