تاریخ : 1398,شنبه 28 دي20:30
کد خبر : 342680 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

معرفی دانشگاه‌های برگزیده در ثبت و همانندجویی پایان‌نامه‌

دانشگاه‌های برگزیده سال تحصیلی ۱۳۹۷-۱۳۹۸ در ثبت و همانندجویی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و پیشنهادها اعلام شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، دانشگاه‌های برگزیده سال تحصیلی ۱۳۹۷-۱۳۹۸ در ثبت و همانندجویی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و پیشنهاده‌ها اعلام شدند.

در حال حاضر ۲۴ هزار استاد و بیش از ۴۵ هزار دانشجو در سامانه همانندجو عضو هستند که در این میان دانشگاه شیراز، دانشگاه فردوسی مشهد، و دانشگاه سمنان رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی را در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ به دست آورده‌اند.

ایرانداک «سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده» را در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR راه‌اندازی کرده که روی هم ۴۲۴ مؤسسه در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ با آن همکاری داشته و بیش از ۶۳ هزار پایان‌نامه و رساله (پارسا) و نزدیک به ۳۷ هزار پیشنهاده (پروپوزال) را در آن ثبت کرده‌اند.

در دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهای مرودشت، شاهرود، بندرعباس، شهر قدس، و گچساران بیشترین مدارک را در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده ثبت کرده‌اند.

بیشتر دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری (عتف) نیز در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده مشارکت داشته‌اند.

جداول آمار ثبت پایان نامه‌ها در هر منطقه آمایش آموزش عالی، واحدهای دارای بیشترین ثبت پارسا و پیشنهاده در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های دارای بیشترین ثبت پارسا و دانشگاه‌های دارای بیشترین ثبت پیشنهاده در وزارت عتف در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ در سایت پژوهشگاه ایرانداک در دسترس است.