تاریخ : 1398,یکشنبه 29 دي03:26
کد خبر : 342722 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ادعای عجیب دانشگاه ایلام درخصوص سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان

معاون دانشجویی دانشگاه ایلام گفت: با رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم، قرار شده شهرداری برای ترم تحصیلی جدید، خط واحدی در محدوده دانشگاه ایجاد کند تا دانشجویان به جای سرویس‌های ایاب و ذهاب از آن‌ها استفاده کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهدی صیدی، معاون دانشجویی دانشگاه ایلام در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص حذف سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویی گفت: با توجه به اینکه طبق قوانین، دانشگاه ایلام در قبال تامین سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویان در بیرون از محوطه دانشگاه هیچ تعهد و وظیفه‌ای ندارد و با اینکه این دانشگاه در حریم شهری قرار دارد، موظف نیستیم به دانشجویان سرویس ایاب و ذهاب اختصاص دهیم.

صیدی افزود: تا چندی پیش، دانشگاه ایلام جزو محوطه شهری محسوب نمی‌شد و از همین رو، برای دانشجویان سرویس رفت و آمدی تعیین کرده بودیم و به صورت ترمی، بخشی از هزینه این سرویس را از دانشجویان اخذ می‌کردیم و مابقی آن را دانشگاه تقبل می‌کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه ایلام اضافه کرد: سالانه مبلغی بالع بر ۸۰۰ میلیون تومان به این منظور هزینه می‌کردیم در حالی که جزو وظایف شهرداری است، خط واحدی در این مسیر قرار دهد و ایستگاه‌هایی برای تردد دانشجویان در نزدیکی دانشگاه ایجاد کند.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که دانشگاه ایلام در کنار دو دانشگاه علوم پزشکی و فرهنگیان استان قرار دارد و دو دانشگاه پیام نور و آزاد نیز در مسیر این دانشگاه واقع شده اند و در همین راستا با توافقی که در کمیسیون دانشجویی استان ایلام صورت گرفته، این مسئله مورد تایید قرار گرفته بود که سالانه هزینه‌ای برای سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان در نظر بگیریم و اینکار را انجام می‌دادیم، اما اکنون با رایزنی‌هایی که انجام داده ایم قرار شده شهرداری برای ترم تحصیلی جدید، خط واحدی در این مسیر قرار دهد و چندین ایستگاه در این محدوده ایجاد کند تا دانشجویان به جای سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشگاه از آن‌ها استفاده کنند.

صیدی ابراز کرد: این اتوبوس‌ها قرار است در ساعات پیک تردد دانشجویان در این خط تردد داشته باشند و از هر دانشجو کرایه‌ای بالغ بر ۱۰۰۰ یا ۱۲۰۰ تومان اخذ کنند. با انجام این پروسه، هزینه‌ای که سالانه به سرویس ایاب و ذهاب اختصاص می‌دادیم را به سلف سرویس و خدمات خوابگاهی و تفریحی برای دانشجویان اختصاص می‌دهیم.

وی اذعان کرد: این خط قرار است از اول بهمن ماه در این مسیر ایجاد شود و تا زمانی که فعالیتش آغاز نشود، سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویی همچنان به دانشجویان خدمات ارائه می‌دهند و هر زمان که فعالیت آن آغاز شد، اطلاع رسانی‌های لازم برای دانشجویان را انجام می‌دهیم.