تاریخ : 1398,یکشنبه 29 دي13:24
کد خبر : 342740 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نامه جامعه اسلامی دانشجویان به لاریجانی پیرامون بررسی پرونده نمایندگان

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ایران طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار بررسی مجدد پرونده نمایندگان در هیئت نظارت شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ایران طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار بررسی مجدد پرونده نمایندگان در هیئت نظارت شدند.

متن نامه بشرح دیل است:

جناب آقای لاریجانی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیّه و شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، نیک مستحضرید که مجلس شورای اسلامی در رأس امور و یکی از مظاهر مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است. بعد از گذشت چهل‌ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی باید به ساختار و کارآمدی نظام اسلامی برآمده از آن توجه ویژه‌ای کنیم.

اخیراً شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای سلامی را اعلام نموده است. در این میان تعداد قابل توجهی از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده‌اند که به گفته سخنگوی شورای نگهبان مهم‌ترین دلایل رد صلاحیت‌ها، مفاسد اقتصادی، مفاسد اخلاقی و ضدیت با حاکمیت می‌باشد. واضح است که یکی از دلایل اصلی رد صلاحیت امروز نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی عدم نظارت صحیح بر عملکرد و رفتار نمایندگان می‌باشد. باعث تاسف است که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اغلب پرونده‌های ارجاعی را در چارچوب وظیفه نمایندگی دانسته و افراد را تبرئه می‌نماید.

در همین راستا از جنابعالی تقاضامندیم تمامی پرونده‌های واصله در 4 سال گذشته که در هیئت نظارت بر رفتار نماینده‌گان مطرح شده مجدداً بررسی گردد و نتایج آن ضمن ارجاع به قوه قضائیه جهت برخورد با متخلفان، به اطلاع عموم مردم شریف برسد تا شاهد حضور گسترده مردم و مشارکت سیاسی بالا در انتخابات پیش رو باشیم.