تاریخ : 1398,سه شنبه 01 بهمن12:37
کد خبر : 343007 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

خبرنامه دانشجویان ایران گزارش می‌دهد؛

ابهامات فراوان در مدرک تحصیلی یک رئیس دانشگاه

سوال جالب تر اینکه جناب سیادت در کدام موسسه رومانی تحصیل کردند؟ گویا در موسسه Nicolae Bălcescuدوران تحصیلی خود را گذارنده اند. موسسه کشاورزیی که در تاریخچه این موسسه قید شده است رشته کشاورزی عمومی ارائه می کند و تازه در سال 1992 این موسسه به دانشگاه ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخی از دانشجویان دانشگاه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در ارتباط با «خبرنامه دانشجویان ایران» ادعاها و ابهاماتی را مطرح کردند که در ادامه به عینه منتشر می شود: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در 30 کیلومتری شهر اهواز یکی از معدود دانشگاه های تخصصی کشاورزی کشور است. این دانشگاه یکی از دانشکده های اقماری دانشگاه شهید چمران بوده است که از سال 84 به عنوان دانشگاه مستقل فعالیت میکند. دانشگاهی که با داشتن زمین های کشاورزی وسیع و منابع درامدی دیگر یکی از دانشگاه های قوی در اخذ درآمدهای اختصاصی است، دانشگاهی که شاهد حضور شش ساله دکتر سید عطالله سیادت بر مسند ریاست آن هستیم.

در تحولات کشور "علی کردان" وزیر کشور دولت نهم به عنوان یک پدیده قابل ذکر ثبت و ضبط شده است. علی کردان که پس از انقلاب توانسته بود به سبب غفلت دستگاه ها سال‌ها در پست های حساس بدون داشتن مدرک دکتری مسئولیت بگیرد.

هر چند این زیرکی "مرحوم کردان" چندان هم به دردش نخورد و در مجلس هشتم پس از چندی انتصاب به عنوان وزیر کشور با اطلاع نمایندگان از جعلی بودن مدرک دکتری وی، استیضاح شد. ادعای اخذ مدرک دکترای افتخاری حقوق اساسی از دانشگاه آکسفورد که پس از چندی از سوی خود دانشگاه نیز رد شد.

آیا شاهد کردانسیم اینبار در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان خواهیم بود؟
به نظر می رسداین بار این قضیه یکبار دیگر در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در حال تکرار است. اما قصه مدرک رئیس شش ساله دانشگاه کشاورزی خوزستان؛ مطابق انچه عطاالله سیادت در رزومه خود در سایت دانشگاه قرار داده است این است که ایشان بین سالهای 60 تا 65 در کشوررومانی دکتری گرفته است. سرآغاز ابهامات سی وسه ساله را باید از این جا جست.

عطاالله سیادت رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین در وسط جنگ و در حالی که دانشگاه ها در داخل کشور به سبب انقلاب فرهنگی تعطیل است به کشور رومانی برای اخذ مدرک دکتری سفر می کنند.

ابهام دوم درباره مدرک او در مورد مدت زمان حضور در آن دانشگاه است، ادعای که به راحتی با استعلام از دستگاه ذی ربط قابل رهگیری است. سوال جدی اینجاست که با توجه به تعطیلی دانشگاهها در بازه زمانی سالهای 59 تا 61 چگونه او در سال 60 به خارج از کشور اعزام شده است؟ در بهترین حالت حداکثر مدت زمان اقامت ایشان در کشور رومانی سه سال خواهد بود.اگر سه سال حضور داشتند چرا در سایت دانشگاه این مدت پنج سال قید شده است؟ ابهام دیگر درباره وجود و یا عدم مدرک کارشناسی ارشد او است، طبق اطلاعات موجود در سایت دانشگاه او خودشان ادعایی مبنی بر داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا اخذ آن در زمان حضور در کشور رومانی ندارند. وی آیا مدرک کارشناسی ارشد که پیش نیاز اصلی مدرک دکتری در همه جای دنیا دارند یا نه؟ اگر دوره کارشناسی ارشد را سپری کرده اند چرا پایان نامه ای در این خصوص ارائه نشده است؟ آیا پایان نامه در هنگام معادل سازی مدرک به وزارت محترم عتف ارائه شده است؟ چگونه وزارت محترم عتف با ارائه یک پایان نامه به او مدرک دکتری اعطا کرده است؟

سوال جالب تر اینکه جناب سیادت در کدام موسسه رومانی تحصیل کردند؟ گویا در موسسه Nicolae Bălcescuدوران تحصیلی خود را گذارنده اند. موسسه کشاورزیی که در تاریخچه این موسسه قید شده است رشته کشاورزی عمومی ارائه می کند و تازه در سال 1992 این موسسه به دانشگاه ارتقا یافته است.(یعنی ده سال بعد از حضور دکتر سیادت در این دانشگاه). جالب تر شاید این باشد که بدانیم این دانشگاه در سال2019 یعنی سی سال بعد از حضور دکتر سیادت دوره دکتری برنامه ای برای پذیرش دانشجوی دکتری زراعت ندارد!

در ادامه ابهامات این مدرک نحوه ترجمه این مدرک است. به طوری که چگونه وزارت علوم مدرک کشاورزی عمومی او را به دکتری زراعت ترجمه کرده است. آیا می توان با یک پایان نامه هم کارشناسی ارشد و هم دکتری گرفت؟ عنوان پایان نامه او در چه موضوعی است؟ پایان نامه (در صورت وجود) احتمالا به زبان رومانیایی با انگلیسی نگارش شده است حال چرا فردی که پایان نامه اش به زبان رومانیایی یا انگلیسی نگارش کرده قادر به روخوانی متن ساده رومانیایی یا انگلیسی نیست؟ چه کسی مدرک تحصیلی او را وزارت علوم تایید کرده است؟ چرا در این مساله وزارت علوم شفاف سازی نمی کند؟

دکتر سیادت سالها به عنوان عضو اصلی انجمن علمی زراعت و اصلاح نباتات کشور مسئولیت داشته است. اکنون که مقرر است در 5 بهمن ماه این کنگره در دانشگاه برگزار شود، پیشنهاد می شود برای روشن شدن و شفاف سازی اذهان دانشجویان دکتر سیادت با ارائه پایان نامه دکتری و ارشد خود در این کنگره به این مساله پایان دهد.

دانشجویان و اساتید معتقد هستند برای اینکه فضای دانشگاه آرام شده و این مساله موجب هتک حیثت دانشگاه نشود لازم است رئیس دانشگاه و وزارت علوم و سایر دستگاه های بازرسی استان و کشور به این مساله ورود کنند.

در پایان «خبرنامه دانشجویان ایران» منتظر جوابیه و پاسخ های مسئولین این دانشگاه است و جوابیه نیز به همین صورت رسانه ای خواهد شد.


کد خبرنگار : 90