تاریخ : 1398,سه شنبه 01 بهمن14:46
کد خبر : 343026 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نظر محمد قوچانی درباره برنامه جهان‌آرا

محمد قوچانی سردبیر روزنامه سازندگی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به عدم پخش برنامه جهان‌آرا واکنش نشان داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قوچانی در پستی در اینستاگرامش نوشت: 

چند سالی است که گروهی از اصولگرایان جوان ظهور کرده اند که در اندیشه از پدران محافظه کارشان رادیکال ترند و در روش از آنان مدرن تر و خلاق تر . شبکه افق ارگان رسانه ای این جوانان است که بدیل گارد قدیم صدا و سیما است . در حالی که گارد قدیم سالهاست پای اصلاح طلبان را از سیما بریده اند این جوانان با شور و عشق و داعیه ی پاسخگویی به اصلاح طلبان، ما را از باب " اکل میته" به سیما دعوت کرده اند .

کاری که در خور سپاس است . من شخصا تجربه خوبی از چند بار حضور در سیما و افق دارم چون همیشه خواسته ام از ایران با ایران حرف بزنم اما اینها استثناست نه قاعده که ما اصلاح طلبان چه در صدا و سیما چه در تلویزیونهای دیگر در حکم پیش غذا یا دسر هستیم ! اما آنچه در حوادث اخیر این نوآوری را با چالش روبرو کرده است ، عبور از مرز محافظه کاری ساختاری در صدا و سیماست .

همان محافظه کاریی که مانع از صراحت در رسانه ملی می شود و این دوستان میخواهند از موضع اصولگرایانه از آن عبور کنند و در حوادث پس از سقوط هواپیما گاه بی احتیاطی و بی پروایی ناپسندی کردند . اما اینجا حتی موضع مهم نیست ، حفظ ساختار مهم است و در نگاه سنتی و اداری هم میتوان گارد قدیم صدا و سیما را درک کرد چرا که صدا و سیما ارگان نظام جمهوری اسلامی ایران است و نمی تواند و نباید مانند یک تلویزیون خصوصی ( ولو اصولگرا ) اداره شود .

رییس سازمان عضو هیئت دولت و شورای امنیت ملی است و نمی تواند مانند یک روزنامه نگار منتقد و حتی اپوزیسیون با دولت و حاکمیت برخورد کند . به صراحت عرض میکنم با وجود نقد به دوستان اصولگرایم در جفا به دولت ( که حضورا در پخش زنده به خودشان گفته ام ) با ممنوعیت پخش زنده این برنامه ها مخالفم و از بستن این باب خوشحال نیستم ؛ اما این ساختار سنتی چاره ای جز این ندارد چون رسانه ای حاکمیتی است و این ممنوعیت نه از فشار دولت که بنا به اقتضای حاکمیتی بودن صدا و سیما در ایران است که اگر دولت اقتدار چنین تغییری را داشت کارش به نزاع با یک شبکه نمی کشید .

چاره اصلی تاسیس شبکه های خصوصی( بر اساس قانون اساسی) با حفظ حق پخش و کنترل آنتن و نظارت سازمان صدا و سیماست و اگر نه ، میتوان به دولت یا حامیانش یک شبکه یا حداقل یک برنامه تلویزیونی ثابت داد . تا آن زمان هم دولت و اصلاح طلبان باید بیشتر مدارا کنند و هم جوانان اصولگرا بی طرفی و حتی میانه روی بیشتر پیشه کنند . ما حریف هم نیستیم ، رقیبیم . حریف دشمنان ایران اند . نام بلند جهان آرا مسوولیت ما در شکستن این حصر رسانه ای در داخل و خارج ایران را بیشتر می کند ...