تاریخ : 1398,سه شنبه 01 بهمن18:51
کد خبر : 343063 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

روز آخر والورده در بارسلونا از زبان اینیستا

دوشنبه گذشته بود که ارنستو والورده از سرمربیگری بارسا برکنار شد و جای خود را به کیکه ستین داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ورزش سه، دوشنبه گذشته بارسا آخرین تمرین خود زیر نظر ارنستو والورده را انجام داد. آن تمرین یک میهمان ویژه نیز داشت. اینیستا اسطوره بارسا که با استفاده از تعطیلی لیگ ژاپن به اسپانیا بازگشته، فرصت را برای حضور در تمرینات تیم سابقش غنیمت شمرد. تمرینی که شام آخر والورده بود.

اینیستا در مصاحبه با کادنا سر و در مورد آخرین تمرین بارسا با والورده گفت:« آن روز بهترین روز برای رفتن به تمرین بارسلونا نبود. به خاطر همه آن شایعاتی که وجود داشت و صحبت هایی که همه جا در مورد برکناری والورده مطرح می شد. تقریبا همه دنیا به این باور رسیده بودند که والورده از بارسا اخراج می شود. روز راحتی نه برای من و نه برای هیچکس نبود. نمی دانم رفتار باشگاه با او منصفانه بود و اینکه اگر من هم بودم والورده را در پایان فصل حفظ می کردم یا خیر. در هر صورت روز خوبی نبود و تمرین اصلا شرایط مطلوبی نداشت.»

ستین:« به نظر من و با توجه به شناختی که از ستین دارم، او از توانایی و آمادگی لازم برای هدایت بارسا برخوردار است.  تیم های او همیشه فوتبالی تماشایی را ارائه می دهند و او می تواند در بارسا روزهای خوبی را رقم بزند. برای او بهترین ها را آرزو دارم.»

پایبند بودن به فلسفه بارسا:« خیلی دوست ندارم در مورد فلسفه صحبت کنم. من الان درون رختکن نیستم و قطعا نگاهم به تیم متفاوت است. ستین ایده های روشنی دارد و امیدوارم بارسا با او در انتهای فصل شانس قهرمانی در همه جام ها را داشته باشد. از نظر من هم مهم است که بارسا از سبک و فلسفه خودش فاصله نگیرد.»

مربیگری:« هنوز دو سال از قراردادم با ویسل کوبه باقیمانده و در ژاپن احساس راحتی می کنم. اگر اتفاق خاصی نیفتد، همان جا بازنشسته خواهم شد. فعلا تمرکزم روی بازی است.»

ژاوی:« برای ژاوی پاسخ رد دادن به بارسا دشوار بود و می دانم که پاسخ مثبت دادن به پیشنهاد مربیگری باشگاه هم ساده نبود. دیر یا زود او سرمربی بارسا خواهد شد و از این مطمئن هستم. من و ژاوی به عنوان مربی بارسا؟ این یک فرضیه است و البته یک رویای خوب برای هواداران؛ ولی چیزی مشخص نیست و هر کسی در آینده مسیر خودش را طی خواهد کرد..

بازگشت به بارسا:« بارسا خانه من است و قطعا دوست دارم روزی به این باشگاه برگردم ولی روزی این کار را خواهم کرد که توانایی انجام کاری که از من خواسته شده را داشته باشم.»