مطمئن باشید هر روش و تکنیکی که در عملکرد رتبه سایت در گوگل تاثیرگذار باشد باعث میشود که افراد شاغل در سئو و همچنین وبمسترها طرفدار آن شوند.
حالا میخواهیم ببینیم که از چه روشها و راهکارهایی باید استفاده کنیم تا بتوانیم تاثیر رپورتاژ را بر روی موضوع سئو و برندینگ را افزایش دهیم و از مزایای آن برای تبلیغات دیجیتال استفاده کنیم.
به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی روشهایی بپردازیم که اثر رپورتاژ آگهی روی برندینگ و سئو را بالا میبرند.
مهمترین نکات برای نوشتن رپورتاژ آگهی
یکی از مهمترین ویژگیها این است که محتوا منحصر به فرد و در عین حال جذاب برای مخاطب هدف باشد. و شدیدا از نسخهبرداری از دیگر سایتها و منابع اجتناب کنید.
هیچوقت این موضوع را فراموش نکنید که ماهیت رپورتاژ با آگهی تبلیغاتی کاملا با هم متفاوت است. اگر دوست دارید که تبلیغات مستقیم انجام دهید از فکر نوشتن رپورتاژ بیرون بیایید. یکی از اشتباهاتی که بعضی افراد در نوشتن رپورتاژ مرتکب میشوند این است که آن را با کاتالوگ تبلیغاتی اشتباه میگیرند. به این مسئله توجه کنید که زمانی یک رپورتاژ تاثیر خوبی روی کاربران خواهد گذاشت که در قالب یک مقاله آموزشی، متن خبری و یا مشابه با مقالات همان سایت ارائه شود.
برای اینکه تیتر جالبتری داشته باشید پیشنهاد میکنیم که تا هرجا که امکان دارد خبری باشد و سعی کنید دو پاراگراف نخست را بیشتر به آشنایی صنعت خود بپردازید و بعد به عنوان مقاله و خبر راجع به پروموشن تبلیغاتیتان بنویسید.
سعی کنید به قابلیتهای مهم و تفاوت خدمات و محصولاتتان بپردازید و کاربر را به عنوان فردی کنجکاو به فعالیتهای کسب و کار خودتان تبدیل کنید تا برای ورود به سایت شما تمایل زیادی پیدا کند.
سعی کنید به طور استاندارد واژههای کلیدی مورد نظر سئو را در نوشته خبر به کار ببرید و اساسیترین واژهها را به سایت لینک دهید. سعی کنید یک کلمه را به نخستین صفحه و دو کیورد اساسی را به صفحههای داخلی مربوط لینکدهی کنید.
در رپورتاژ آگهی سعی کنید یک یا دو عکس را به کار ببرید و همچنین در عکسها قالب برند کسب و کار خودتان را به بهترین شکل وارد کنید.
چه وبسایتهایی مناسب رپورتاژ برای کسب و کار مربوط به ما هستند؟
مسئله اول این میباشد که در جهت منتشر کردن رپورتاژ آگهی، سایتهای خبری شناخته شده و پر کاربر را انتخاب کنید.
سعی کنید وبسایتهایی که مخاطبین مورد نظر شما بیشتر در آنها وجود دارند را انتخاب کنید. حتما مخاطب های سایتهای مربوط به آیتی یا لایف استایل با مخاطبین خبرگزاریهای سیاسی نوعشان فرق میکند.
اگر شما سایتهای گوناگونی را داخل یک یا چند دسته انتخاب کنید، کاربران زیاد و مختلفی برند شما را خواهند شناخت. سعی کنید ابتدا در مورد سایتهای خبری گوناگون شناخت کسب کنید و سپس به تبلیغات اینترنتی بپردازید.
به عنوان روابط عمومی دیجیتال، رپورتاژ اگهی در برندینگ تاثیر ویژهای دارد، پس اگر برترین سایت را برگزینید مطمئنا نقش بسیار بالایی در بازاریابی و برندینگ خواهد داشت. سعی کنید کار را به عهدهی کسی بگذارید که واقعا خبره باشد.
کمپانیهای زیادی در جهت افزایش اثر بالاتر رپورتاژ آگهی، روشهای کاربردی عرضه کرده اند و مطمئنا این کمپانیها سایتهای گوناگون را بهتر میشناسند و همچنین توانایی تعامل بیشتری با آنها را دارند. در نتیجه بهترین کمک را برای گرفتن نتیجه قابل قبولتر میتواند ارائه کنند و میتوانند شما را در زمینه بازاریابی و سئو به جایگاه مناسبی برسانند در صورتی که درست انتخاب شوند.
رپورتاژ در چه وبسایتهایی در حوزهی سئو نقش مهمتری دارد؟
دوباره موضوع اساسی در این زمینه پیدا و انتخاب کردن پرطرفدارترین و باکیفیتترین سایتها میباشد و اینکه از آرشیو شدن همیشگی رپورتاژ مطمئن شوید، به خاطر اینکه بعد از زمانی سایتهای جدید امکان دارد خبر و یا مقالات قدیمیتر را از روی سایت خودشان پاک کنند.
شما باید حتما اطمینان کسب کنید وب سایتی را که برمیگزینید در نوشته خبر در حدود 3 هایپر لینک فالو همیشگی را در خبر یا مقاله برای شما میگذارد این موضوع به این دلیل است که از لحاظ دانش سئو بک لینک نوفالو تاثیر خاصی بر روی سئو سایت شما نخواهد داشت.
یکی از اساسیترین موضوعات، نقش داشتن رپورتاژ بر سئو وبسایت و همچنین ترفیع رتبه گوگل، بالا بودن اعتبار صفحه و اعتبار دامنه سایتی که انتشار کننده است میباشد. در بین تمام سایتهای ایرانی، خبرگزاریهای پرکاربر و پرطرفدار بالاترین اتوریتی و یا اعتبار را در اختیار دارند.
مهم بودن استراتژی تبلیغاتی و منتشر کردن رپورتاژ آگهی در شکل کمپین که مخفف شدهی روابط عمومی دیجیتال و یا DPR یا PR در جهت بالا بردن میزان موفقیت همان رپورتاژ آگهی میباشد، ما باید از خواستههای سئو، مارکتینگ و برندینگ به بهترین شکل ممکن پشتیبانی کنیم و در این رابطه ما به یک نقشه یا استراتژی در زمان کوتاه و همچنین یک برنامه ریزی و استراتژی بلند مدت احتیاج داریم.
ارائهی DPR حتما در یک سایت یا نهایتا دوتا نقش خواهد داشت اما نمیتوان از فیدبک آن توقع خیلی زیادی داشت. به شکل برنامهریزی شده و کمپینهای تعیین شدهای، رپورتاژ باید در طی سال در سایتهای خبری بیشماری انتشار گردد تا ما بتوانیم در زمینهی سئو، مارکتینگ و برندینگ به موفقیتهای خیلی زیادی دست پیدا کنیم. با وجود اینکه کمپینهای رپورتاژ آگهی هم اکنون مخارج کمتری در مقایسه با کمپینهای دیگر تبلیغاتی دارند و واقعا تاثیرگذار هستند و از نظر مالی صرفه اقتصادی دارند و اگر برندهای حرفهایتر در کمپینهای گوناگون دوباره به انتشار خبر بپردازند نشان دهندهی گرفتن نتایج عالی و راضی بودن آنها از بازخورد آن میباشد.
نوآوری در ساخت محتوا
رسیدن به نتایج عالی در رپورتاژآگهی بستگی به نوآوری یک پروموشن و محتوای تبلیغاتی دارد که باید برطبق استراتژیهای خاص و نظرات نوین باشد، چون درصد دید خبرهای ارائه شده بالا میرود و حتی سایتهای زیادی خبر را دوباره نشر میدهند و یا بازدیدکنندگان، خبر را با افراد نزدیکشان اشتراکگذاری میکنند که این به معنای هنر ساخت یک محتوا میباشد.
سعی کنید محتوای رپورتاژی که مینویسد طوری باشد که ارائه دهندهی اخبار سودمندی باشد و یا به شکل کامل برای یادگیری باشد تا بتوانید موارد جدیدی را به افراد آموزش دهید و مطالعهی آن برای افراد مفید باشد یا یک موضوع و یا دانشی را به مخاطب اضافه کند. همچنین اگر شما بتوانید همراه با آن به شکلی بسیار تاثیرگذار به خصوصیات سایت خودتان و یا محصولات و کاربردهای اساسی و یا مزیت رقابتی خود نسبت به سایر رقبا بپردازید بیشک موثرتر خواهد بود.
دیدی که بعضی از وبمسترها به رپورتاژ دارند به طوری است که رپورتاژ برترین کاربرد را برای پیشرفت رتبهی سایت در گوگل و سئو دارد که این نگاهی کاملا صحیح میباشد در صورتی که به شکلی درست و در جایی درست و با هدف درست اجرا شود.
این موضوع به این معناست که اگر یک متن رپورتاژ آگهی که در راستای استراتژیها و اهداف اصلی هر کسب و کار که میتواند برندینگ، فروش بیشتر، افزایش ترافیک سایت و .... باشد و همچنین در یک سایت یا پلتفرمی که پرسونای مخاطبین مشابه داشته باشد و در زمان مناسبی منتشر شود میتواند مقدار بسیار زیادی ما را به هدف کسب و کاری که مورد نظر ما است نزدیک کند.
در حوزهی دیجیتال مارکتینگ گاها از آن به عنوان دوپینگ و یا کاتالیزور هم یاد میشود.