تاریخ : 1398,شنبه 05 بهمن16:52
کد خبر : 343490 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ضروریت فعالیت‌های معرفتی با حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، انجام فعالیت های معرفتی در این دانشگاه با محوریت حجاب و عفاف را ضروری دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازدانشگاه آزاد، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، گفت: انقلاب اسلامی ایران مقدمه ای برای انقلاب حضرت مهدی (عج) است و ما باید تا پای جان برای این انقلاب بایستیم و با سربلندی و افتخار آن را تقدیم امام زمان کنیم.

کلانتری با بیان اینکه حجاب و عفاف و شئون فرهنگی و اجتماعی، موضوع بسیار مهمی در جامعه است، گفت: عفاف و حجاب و پوشش مناسب از دستورات دینی و حدود الهی است و شکستن حجاب مقدمه ای برای سست کردن اعتقادات فرهنگی، سیاسی و دینی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: حجاب و عفاف یک پرچم و نماد است و دشمنان برای از بین بردن این پرچم و اجرایی کردن مقاصد شوم خود ابتدا به این نماد حمله ور می شوند.

وی با تبیین آیین نامه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: این دستورالعمل بر اساس اسناد بالادستی و نیز مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که ناظر بر مسائل حجاب، عفاف و رفتارهای درون دانشگاه است، تنظیم و پس از یک هزار ساعت کارِ کارشناسی، در نهایت با تصویب شورای فرهنگی دانشگاه، مهرماه ۹۷ توسط رئیس دانشگاه ابلاغ شده است.

کلانتری، انجام فعالیت های معرفتی در دانشگاه با محوریت حجاب و عفاف را ضروری خواند و در رابطه با دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری، اظهار داشت: مبنای نگارش این دستورالعمل اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری و سند دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای این دستور العمل همه در دانشگاه مسئول هستند، ادامه داد: گام اول این دستورالعمل، کار معرفتی است که باید دانشجویان، کارمندان و اساتید توجیه شده و در فضای گفتمانی قوی به بیان نظرات خود بپردازند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویان، هیأت های مذهبی، اساتید معارف اسلامی، کانون های فرهنگی هنری، کارشناسان فرهنگی دانشگاه و اساتید باید این فضای گفتمانی را در دانشگاه ایجاد کنند.

وی بر ایجاد مراکز مشاور امین قوی، تقویت کمیته های انضباطی، فعالیت نیروهای متعهد و قوی در فضای مجازی و ... در اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری تأکید کرد.