تاریخ : 1398,یکشنبه 06 بهمن20:50
کد خبر : 343676 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

دفاع فراستی و قوچانی از اکران عمومی دیدن این فیلم جرم است

مسعود فراستی و محمد قوچانی در آیین اکران دانشجویی، نقد و بررسی فیلم دیدن این فیلم جرم است که در تالار سوره حوزه هنری نسبت به عدم اکران فیلم سینمایی « دیدن این فیلم جرم است» انتقاد کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در آیین اکران دانشجویی، نقد و بررسی فیلم دیدن این فیلم جرم است که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، مسعود فراستی و محمد قوچانی از عدم نمایش عمومی و بلاتکلیفی فیلم انتقاد کردند.

مسعود فراستی در این باره گفت: با تمام انتقاداتی که به لخاظ فرمی به فیلم وارد می دانم، اما از سلامت عوامل فیلم، آرمانگرایی‌شان واعتراض‌شان دفاع می کنم. فیلم زهتابچیان مساله دارد، ولی خیلی فیلمها ماقبل مساله هستند و مساله اصلی شان پول درآوردن است.

فراستی ادامه داد: هرچند فیلم را به لحاظ فرمی بد می دانم، اما این فیلم را در برابر آشغال هایی مثل مطرب روی سرم می گذارم و همانطور که در برنامه هفت سال گذشته هم گفتممعتقدم  این فیلم حتما باید اکران شود و با صدای بلند از اکران عمومی آن دفاع می کنم.

محمد قوچانی هم با دفاع از نمایش عمومی این فیلم گفت: کاملا از اکران فیلم دفاع می کنم و معتقدم فیلم باید اکران شود و نقد بشود. این که فیلم را اکران نکنیم و نمایشش را سانسور کنیم، راه حل بحران نیست، بلکه ادامه بحران است و به نظرم باید اجازه داده بشود که فیلم به نمایش عمومی دربیاید.

گفتنی است فیلم دیدن این فیلم جرم است به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی رضا زهتابچیان بعد از نخستین نمایش در جشنواره فجر سال گذشته بازخوردهای گسترده و متفاوتی را برانگیخت و در این یک سال علیرغم پیگیری های مکرر عوامل فیلم، همچنان پروانه نمایش آن صادر نشده و وضعیت اکران عمومی آن بلاتکلیف باقی مانده است.

در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می نمایید: