تاریخ : 1398,دوشنبه 07 بهمن19:00
کد خبر : 343824 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

بررسی برنامه درسی رشته جامعه شناسی انقلاب

برنامه درسی رشته جامعه شناسی انقلاب در جلسه شورای تحول علوم انسانی به ریاست دبیرشورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بررسی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، جلسه ۱۷۶ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حدادعادل در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حداد عادل دبیر شورای تحول و ارتقاءعلوم انسانی با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: جوشش میلیونی آحاد ملت ایران در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی و همراهانش بارزترین حادثه کشور در ایام اخیر بود که این حضور دارای پیام‌های فراوانی است.

پس از سخنان حداد عادل، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گزارشی از کتاب‌های منتشر شده در این پژوهشگاه ارائه کرد.

در ادامه جلسه موضوع بررسی سرفصل درسی و برنامه آموزشی رشته "جامعه شناسی انقلاب" در مقطع دکتری در دستور کار قرار گرفت و دکتر عرفان منش دبیر کارگروه تخصصی جامعه شناسی گزارشی در این زمینه ارائه کرد.

پس از ارائه این گزارش، محمد علی حاضری طی سخنانی گفت: کسی که می‌خواهد در زمینه جامعه شناسی انقلاب اسلامی در مقطع دکتر ادامه تحصیل بدهد باید مبانی جامعه شناسی سایر انقلاب‌ها را هم بداند.

وی افزود: در این رشته یکی از موضوعات اصلی نقش اسلام در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است.

پس از سخنان دکتر حاضری، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است: لزوم شناخت کلی مفهوم انقلاب، بررسی انقلاب اسلامی از دو جنبه سیاسی و اجتماعی، در نظر گرفته شدن دروس تخصصی در مقطع دکترا و توجه به نظرات مختلف طرح شده در زمینه اصل رشته جامعه شناسی.

پس از ارائه نظرات و پیشنهادهای اعضا، ادامه بررسی این برنامه درسی به جلسه آینده موکول شد.