تاریخ : 1398,چهارشنبه 09 بهمن05:51
کد خبر : 344014 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بسیج دانشجویی علوم پزشکی گیلان خواستار استیضاح ظریف شد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: محمدجواد ظریف به دلیل اتخاذ مواضعی علیه منافع ملت صلاحیت خود را برای تصدی این پست از دست داده است و نمایندگان مجلس به تکلیف قانونی خود برای استیضاح وی عمل کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نامه‌ای به اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس خواستار استیضاح وزیر امور خارجه شد.

متن نامه به شرح زیر است:

سلام علیکم

چنان که مستحضرید پیمان شکنی آشکار رژیم ایالات متحده و متحدان اروپایی اش در مذاکره هسته‌ای و رویکرد قدرمآبانه آنان نسبت به جمهوری اسلامی برجام را به یکی از عبرت آموزترین تجربیات ناکام تاریخ دیپلماسی برای تمام دنیا تبدیل کرده است.

در این شرایط و در حالی که کمتر از یک ماه از جنایت فراموش نشدنی تروریست‌های آمریکایی در به شهادت رساندن فرمانده دلاور نیروی قدس سپاه سپهبد سلیمانی می‌گذرد و هنوز داغ این مصیبت عظیم بر دل مردم عزیزمان سنگینی می‌کند آقای ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه‌ای با نشریه آلمانی اشپیگل از امکان مذاکره مجدد با دولت آمریکا پس از وقایع اخیر سخن گفته اند موضعی که شاید تحمل آن از مصیبت شهادت شهید سلیمانی نیز سنگین‌تر باشد چرا که این رویکرد به معنای پایمال کردن اهداف و مسیر شهید سلیمانی است.

در حالی که از بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تهران دو هفته نیز نگذشته است که فرمودند: جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند و مذاکره با آمریکا را صراحتا منع کردند سوال اینجاست که آقای ظریف مواضع مشمئزکننده خود را از جانب چه کسانی بیان می‌کنند؟ آیا صدای ملت را در مراسم تشییع میلیون شهید سلیمانی نشنیدند؟ آیا گمان کرده اند که به این سادگی می‌توانند موضع صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه ۲۷/۱۰/۹۸ را نادیده بگیرند؟

نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی باید بنا بر وظیفه قانونی و شرعی خود وزیر امور خارجه را به میز استیضاح بکشانند و از او بپرسند که مگر دولت آمریکا تمام تعهدات سیاسی خود در برجام را با پررویی زیر پا نگذاشت؟ مگر رئیس جمهور وحشی آنان ملت بزرگ ایران را تروریست خطاب نکرد؟ مگر جند روز از شهادت سردار عزیزمان گذشته است که به خود جرات مطرح کردن چنین ادعایی را داده اند؟

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بنا بر وظیفه انقلابی خود اعلام می‌نماید که محمدجواد ظریف به دلیل اتخاذ مواضعی علیه منافع ملت و در مخالفت با موضع رسمی نظام و نشر این مطالب در رسانه‌های غربی – و البته عدم تکذیب آن از جانب وزارت امور خارجه – به کلی صلاحیت خود را برای تصدی این پست از دست داده است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی موظف اند تا به تکلیف قانونی خود در استیضاح وزیر امور خارجه عمل نمایند.