تاریخ : 1398,چهارشنبه 16 بهمن16:53
کد خبر : 344698 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

افزایش سهم دانشگاه پیام نور از وام صندوق رفاه

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: سهم وام صندوق رفاه دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور افزایش یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در شصت و پنجمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش  عالی کشور گفت: از ۴۵۰ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام نور، ۶ هزار دانشجو در مراکز بین الملل و ۱۲ هزار نفر نیز از دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند.

وی از فعالیت ۹۸۵ انجمن علمی، ۳۱۵ نشریه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و گفت: ۲۸۰ مخترع در خانواده دانشگاه پیام نور ۹۳۰ اختراع را به ثبت رسانده اند.

رئیس دانشگاه پیام نور تصریح کرد: این دانشگاه افتخارات بسیاری را در المپیادهای علمی، فناوری نانو، مسابقات acm و میادین ورزشی کسب کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۶۵۰ کانون فرهنگی هنری، ۲۹۵ کانون هلال احمر دانشجویی و ۲۱۰ مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه پیام نور سراسر کشور فعال هستند، گفت: بستر کارآموزی برای دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه پیام نور و کارآفرینی برای دانش آموختگان در دو برنامه مستقل و با هدف اشتغالزایی و تضمین شغل آینده جوانان فراهم شده است.

زمانی افزود: دفاتر کانون عالی کارفرمایان که تمامی صنوف کشور را پوشش دهی می کنند هم اکنون در ۳۱ مرکز دانشگاه پیام نور در استانها فعال است و هر دانشجو بر اساس رشته و یا علاقه خود می تواند دوره کارآموزی را در صنف مربوطه گذرانده و تخصص لازم را کسب کند.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به تفاهمنامه این دانشگاه با معاونت توسعه روستایی گفت: این تفاهمنامه بر اساس پتانسیل و روند اشتغالزایی هر منطقه، دوره هایی را با همکاری مدیران کل توسعه روستایی برای دانش آموختگان دانشگاهی برگزار می کند و دانش آموختگان پس از اخذ گواهی می توانند از وام ۱۰۰ میلیونی باکارمزد ۶ درصد برای اشتغال و کارآفرینی برخوردار شوند.

وی از برنامه دانشگاه پیام نور برای توسعه این دوره ها در سراسر کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر دوره های کارآفرینی در ۷ استان به صورت پایلوت آغاز شده و برنامه این است که پس از تحلیل روند برگزاری دوره ها بتوانیم در سال آینده در سراسر کشور گسترش دهیم.

زمانی از اختصاص وام با کارمزد ۱.۴ درصد به کلیه دانشجویان برای پرداخت شهریه خبر داد و گفت: بخشی از هزینه تحصیل در دانشگاه پیام نور در قالب شهریه از دانشجویان اخذ می شود و دانشگاه برای دانشجویان این دانشگاه که اغلب از قشر متوسط و محروم هستند، شرایطی را فراهم کرده که برای پرداخت شهریه دغدغه ای نداشته باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور بیان کرد: طبق تفاهمنامه هایی که دانشگاه پیام نور با بانک های مختلف امضا کرده، کل شهریه دانشجویان با یکبار مراجعه به بانک پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم وام صندوق رفاه دانشجویی نیز برای دانشجویان دانشگاه پیام نور افزایش یافته و بنیاد علوی نیز در مناطق محروم، سیل زده و زلزله زده در کنار دانشگاه قرار گرفته و با پرداخت تسهیلات دغدغه شهریه دانشجویان رفع می‌کند.