تاریخ : 1398,پنجشنبه 24 بهمن16:09
کد خبر : 345427 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

امکان پذیرش بدون آزمون در سه رشته دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه علم‌وفرهنگ درباره پذیرش دانشجو با سوابق تحصیلی در این دانشگاه گفت: به طور کلی از میان ۸۷ کد رشته‌ دانشگاه علم و فرهنگ سه کد رشته قرار است برای سال تحصیلی آینده صرفا با سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، سعید هاشمی  درباره گستره‌های فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه علم‌وفرهنگ گفت: ما براساس رشته‌های موجود در پنج دانشکده‌ این دانشگاه و نیروی انسانی؛ طرح‌های پژوهشی را مشخص می‌کنیم. تفاوتی که دانشگاه علم و فرهنگ با سایر دانشگاه‌ها دارد این است که این دانشگاه به جهاد دانشگاهی وابسته است  بنابراین، سعی کرده‌ایم با مجموعه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی فعالیت‌های خود را جلو ببریم مثلا در حوزه گردشگری با پژوهشکده گردشگری و پژوهشگاه علوم انسانی طرح‌هایی را در قالب شبکه برنامه‌های آن‌ها و فعالیت‌های خودمان تعریف کرده‌ایم.

عضو هیئت‌علمی جهاد دانشگاهی ادامه داد: گروه برق دانشگاه علم‌وفرهنگ با پژوهشکده برق علم و صنعت فعالیت‌های پژوهشی خود را دنبال می‌کند و گروه مهندسی مکانیک با واحدهای پژوهشی جهاد دانشگاهی تهران، شریف و علم و صنعت مشغول فعالیت‌های تحقیقاتی است. سعی می‌کنیم تکمیل‌کننده فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی باشیم و در قالب پژوهشکده‌ها و گروه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی فعالیت خود را دنبال کنیم.

هاشمی با بیان این که چشم‌انداز دانشگاه علم و فرهنگ تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم است، گفت: برای این که ما بتوانیم بستری برای اشتغال دانشجویان فراهم کنیم بنیاد کسب و کار را ایجاد کردیم که در این بنیاد کسب‌وکار دانشجویان ایده‌هایی که در حوزه رشته تحصیلی خود دارند به هسته‌های کسب‌وکار تبدیل می‌کنند.

وی افزود:  این دانشجویان در طی مسیرخود تا زمانی که به توانمندی برسند تحت حمایت مشاورها و منتورهایی هستند که به آن‌ها کمک می‌کنند. امیدواریم این بنیاد،  اشتغال دانشجویان تا زمان فارغ‌التحصیلی را فراهم کند.

رئیس دانشگاه علم‌وفرهنگ در پایان خاطرنشان کرد: اخیرا مجوز تاسیس مرکز نوآوری و خلاقیت را از معاونت علمی گرفته‌ایم که بیشتر فعالیت‌های آن قرار است مرتبط با صنایع خلاق باشد. این مرکز، تکمیل‌کننده فعالیت‌های بنیاد کسب‌وکار است. به دنبال این هستیم که بتوانیم یک دانشگاه برتر کارآفرین در سطح کشور باشیم. استقبال از بنیاد کسب‌وکار از سوی دانشجویان خیلی خوب بوده و تنها مشکلی که وجود دارد کمبود فضای فیزیکی این بنیاد است.