تاریخ : 1398,پنجشنبه 24 بهمن16:14
کد خبر : 345428 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ژنرالی که کسی در طرازش نیست

مشاور ارشد رئیس جمهور روسیه گفت: همه ما از شهادت ژنرال قاسم سلیمانی متأثر شدیم اما باید توجه داشت که هیچ شخصی طراز انسانی و نظامیش در حد ژنرال سلیمانی نیست که بتوان از او انتقام گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ دوره سه روزه بین‌المللی مکتب مقاومت باحضور جمعی از طلاب و دانشجویان فعال در حوزه منطقه روز گذشته در قم آغاز به کار کرد.

این دوره با حضور اساتید دانشگاهی، مسئولان و نمایندگان گروه‌های مقاومت در منطقه تا روز جمعه با محوریت ایده مردمی سازی مقاومت درحال برگزاری است.

بامداد چهارشنبه، آلکساندر دوگین، نظریه پرداز فلسفه سیاسی روس و مشاور ولادیمیر پوتین، در این نشست گفت: ما در مواجهه با جهان مدرن غربی هستیم که پیش از آنکه یک تمدن نظامی باشد، یک ایده و نگاه بنیادی و تبعا سبک زندگی است.

وی گفت: مدرنیته غربی ایده زندگی‌ای فاقد حضور خداست که امروزه تحت عنوان جهانی سازی در حال نضج و گسترش است.

دوگین با تبیین معنای مقاومت گفت: عمق مقاومت ملت‌ها و برادران ایرانی، روس، حزب الله لبنان، سوری و فلسطینی و یمنی و عراقی ما در برابر چنین ایده و نگاهی نسبت به مدرنیته است. همه ما با تمکین از مذهب و دین خودمان و پافشاری بر آن درصددیم و می‌توانیم که در عصر ترویج زندگی بی خدا، بر حضور خدا پای بفشاریم.

مشاور ارشد رئیس جمهور روسیه گفت: همه ما از شهادت ژنرال قاسم سلیمانی بسیار متأثر شدیم اما باید توجه داشت که اولاً هیچ شخصی طراز انسانی و نظامیش در حد ژنرال سلیمانی در میان دشمنان نیست که از او انتقام بگیریم و ثانیاً، ژنرال سلیمانی، کار و شغلش سربازی نبود بلکه او زندگی و عقیده‌اش را در متن سربازی صرف کرد.