تاریخ : 1398,شنبه 26 بهمن14:53
کد خبر : 345545 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آغاز ثبت نام سرباز ماهر در دانشگاه علمی کاربردی

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از آغاز ثبت نام طرح سرباز ماهر در مراکز علمی کاربردی ناجا خبر داد و گفت: ثبت نام از امروز ۲۶ بهمن ۹۸ آغاز شده و تا ۵ اسفند ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سعید اشرفی  با اشاره به آغاز ثبت نام طرح سرباز ماهر گفت: با توجه به ماموریت های دانشگاه جامع علمی کاربردی، این دانشگاه با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و دانشگاه فنی و حرفه‌ای آموزش های مهارتی به سربازان را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه ای که میان دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی وحرفه ای و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده، ثبت نام سرباز ماهر به صورت آزمایشی در هشت استان آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، گیلان، کرمانشاه، خراسان رضوی و تهران از امروز ۲۶ بهمن ۹۸ آغاز شده و تا ۵ اسفند ۹۸ ادامه خواهد داشت.

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: در حال حاضر و در ابتدای این طرح از ظرفیت مراکز علمی کاربردی ناجا استفاده می شود و در مراجل بعدی از تمامی ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای استفاده خواهد شد.

وی افزود: سربازان داوطلب می توانند به آدرس https://sateb.uast.ac.ir/ (سامانه ساتب) مراجعه کنند امکان ثبت نام داوطلبان از طریق این سامانه فراهم است

در این مرحله ۱۱ عنوان تک پودمان برای سربازان داوطلب و متناسب با علاقه و نیاز بومی استان مربوط ارائه می شود. این دوره های پودمانی در ۴ حوزه اصلی صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت است.

در مرحله آزمایشی سرباز ماهر، دوره های صنعت، جوشکاری، مکانیک ماشین افزار، مکانیک خودرو، گرایش برق صنعتی، گرایش الکترونیک صنعتی، صنایع چوب و تولید مبلمان، دامپروری، پرورش صنعتی طیور، باغبانی و تولید محصولات گلخانه ای، گردشگری، مترجمی زبان انگلیسی و مدیریت کسب و کار ارائه می شود.