تاریخ : 1398,سه شنبه 29 بهمن12:04
کد خبر : 345847 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

چگونگی فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی‌های لازم در خصوص فعالیت‌های دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات از قبل انجام شده است و یک سری نامه‌های محرمانه نیز از قبل دریافت کردیم که باید آن شرایط را در انتخابات فراهم کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل فعالیت‌های انتخاباتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: افرادی که در دانشگاه‌ها موج ناامیدی ایجاد کنند جایی برای حضور در برنامه‌های انتخاباتی دانشگاه‌ها نخواهند داشت.

سیما سادات لاری ضمن بیان این مطلب به مهمترین برنامه وزارت بهداشت در ایام انتخابات اشاره کرد و گفت: سیاست ما این است که شرایط را به گونه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی فراهم کنیم که شورای نظارت بر فعالیت تشکل‌ها کاملا استقلال خود را حفظ کند و نهادهای بیرونی دخالتی در وظایف این شورا نداشته باشند تا دانشجویان و تشکل‌های سیاسی با هر طرز تفکری بتوانند افراد معقول و منطقی را به فضای دانشگاه‌ها دعوت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی باید با دعوت از افراد منطقی در دانشگاه‌ها بتوانند، روشنگری کنند تا دانشجویان نیز با فکر باز مسیر سیاسی خود را انتخاب کرده و در انتخابات شرکت داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: معمولا تشکل‌های دانشجویی درخواست مجوز برگزاری برنامه‌هایی نظیر سخنرانی، برگزاری تریبون‌های آزاد، کرسی‌های آزاداندیشی و ... را به شورای نظارت بر تشکل‌ها ارائه می‌دهند و در این شورا برنامه آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مجوز دعوت از افراد در دانشگاه‌ها صادر شود. ما از دانشگاه‌ها خواستیم و طی نامه‌ای نیز اعلام کردیم که با تشکل‌های دانشجویی نهایت همکاری را داشته باشند.

لاری از ارسال ابلاغیه‌ای در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی دانشجویان به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: قبلا نیز ابلاغیه‌ای در این زمینه داده بودیم تا نمایندگان وزیر در نظارت بر تشکل‌ها فقط این نقش را نداشته باشند که در جلسات نظارت شرکت کنند، بلکه هفته‌ای دو بار در دفاتر خود حضور داشته باشند تا تشکل‌های دانشجویی بتوانند با آنها رایزنی کنند و برنامه‌های خود را با آنها در میان بگذارند تا سریعتر در مورد برگزاری آن برنامه‌ها تصمیم گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی‌های لازم در خصوص فعالیت‌های دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات از قبل انجام شده است و یک سری نامه‌های محرمانه نیز از قبل دریافت کردیم که باید آن شرایط را در انتخابات فراهم کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پایان گفت: لیستی از افراد برای دعوت در فضای دانشگاه‌ها در ایام انتخابات نداریم اما افراد بی منطق که ایجاد ناامیدی می‌کنند جایی برای حضور در دانشگاه‌ها ندارند و از آنها دعوت نمی شود چرا که خط قرمز ما در این زمینه ایجاد ناامیدی است.