تاریخ : 1398,سه شنبه 29 بهمن13:07
کد خبر : 345861 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اطمینان خاطر وزیر علوم از اشتغال فارغ التحصیلان

وزیر علوم از انجام طرح رصد اشتغال در این وزارتخانه خبر داد و گفت: آمارهایی که استخراج شده چندان نگران کننده نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، منصور غلامی  درباره اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: برنامه رصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی و بررسی وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در جامعه در برنامه کاری وزارت علوم قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان سال‌های ۹۲ تا ۹۴ بررسی شده و این کار ادامه دارد.

وزیر علوم درباره ملاک بررسی وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان گفت: ملاکی که برای این کار لحاظ شده، بیمه مستمری است که برای این افراد پرداخت می‌شود. با توجه به این موضوع ما فرض را بر این می‌گیرم که فارغ‌التحصیلی شاغل است یا خیر.

وزیر علوم درباره ارزیابی خود از آمارهای به دست آمده از طرح رصد اشتغال افزود: آمارهایی به دست آمده نشان می‌دهد، آن گونه که در جامعه موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان نگران کننده مطرح شده نگران کننده نیست.

ایجاد نظام اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به ذی نفعان در رابطه با وضعیت اشتغال هر یک از رشته‌های دانشگاهی به منظور شفاف سازی و آگاهی بخشی و همچنین رصد آمار و اطلاعات در خصوص رشته‌های آموزشی می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی موثر باشد.

بر همین اساس پیمایش اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در معاونت پژوهشی وزارت علوم آغاز شد.

در این برنامه دانشگاه‌ها به طور مستقل از طریق برقراری ارتباط با فارغ التحصیل به پیمایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه خود می‌پردازند که این امر موجب ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه دانش آموختگان خواهد بود.

از سوی دیگر با هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موسسه برنامه‌ریزی آموزش عالی با رصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌های کشور بر اساس اطلاعات ثبتی، وضعیت کلی اشتغال دانش آموختگان را به تفکیک دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی و … ترسیم می‌کند.