تاریخ : 1398,سه شنبه 29 بهمن20:49
کد خبر : 345925 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ثابتی: نماینده باید دندان لق تعامل فسادزا با مسئولان اجرایی را در بیاورد

مجتبی ثابتی کاندیدای شرکت در مجلس یازدهم افزود: تبعیض روا و قانون نویسی به نفع مستضعفین جامعه، باید رکن رکین و پیمان نمایندگان آینده با قشر محروم باشد. نمایندگان باید تعهد بدهند هر قانونی حتی اگر درصدی به ضرر مردم محروم است حتما باید از آن عبور کرده و آن قانون را معکوس کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مجتبی ثابتی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشست « نقش جوانان در انتخابات مجلس» که با حضور علی خضریان در این خبرگزاری برگزار شد، اظهار داشت: مهم ترین مشکل مجلس شورای اسلامی امروز تفوق تعامل بر نظارت است.

کاندیدای جوان انتخابات مجلس یازدهم افزود: در سال گذشته 600 طرح تهیه و تدوین شد و 190 مورد از آنها تصویب شده و تبدیل به قانون شد این یعنی قانونگذاری به معنای واقعی اولویت دوم است و وقت قاطبه نمایندگان صرف مسائل دیگر می‌شود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه عنوان کرد: ما به صورت کلی اساسا نیاز به تکثر قوانین نداریم بلکه قوانینی کارآمد و پیش برنده لازم داریم

ثابتی تصریح کرد: متاسفانه ما همان قوانین مهم را هم رها کردیم که حتی اگر رها نمی‌کردیم هم نیاز به تصویب این قوانین جدید نداشتیم.

وی با بیان اینکه کثرت تصویب قوانین باعث بروز تعارضات می‌شود، گفت: در مسئله قانونگذاری با بحران‌هایی مواجهیم که باید آنها را حل کنیم.

این کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم در ادامه عنوان کرد: تصور می‌کنم نمایندگان عینک تیزبین نمایندگی خود را با عصای شکسته حوزه‌های اجرایی دارند معاوضه می‌کنند و درصدد رفاقت با مسولان اجرایی کشور هستند.

وی در همین زمینه اضافه کرد: نماینده بجای تذکر و سوال از وزیر و القای نحوه اجرای قانون به آنها، در راهروهای مجلس به دنبال لابی‌های فساد گونه است.

ثابتی ادامه داد: هر وزیری از حجم درخواست‌های غیر مربوط نمایندگان به ستوه آمده است، ما شاهد امتیازهای متفاوت بین نمایندگان و وزرا ها هستیم.

این کاندیدای عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: به ازای برگشت هر رای استیضاح توسط نمایندگان ده امتیاز ناخوشایند برای آنها فراهم می‌شود و همین عرصه حکمرانی را چالش مواجه می‌کند.

ثابتی همچنین یادآور شد: اگر این عینک مجددا بازیابی نشود و تیزبینی جای خود را پیدا نکند در آینده با چالش جدی مواجه می‌شویم.

وی افزود: نماینده مجلسی که باید استیضاح کند در پی استخدام در وزرات نفت است؛ این یک فساد دو طرفه است. وزرا هم تمایل به تعمیق و رشد این فسادها دارند.

نماینده باید دندان لق تعامل فسادزا با مسئولان اجرایی را در بیاورد
کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نماینده باید دندان لق تعامل فسادزا با مسئولان اجرایی را در بیاورد، گفت: به میزانی که نماینده مرز تقنین را بشکند کارشکنی هم به همان میزان انجام می‌شود.

ثابتی تصریح کرد: نمایندگان اگر شیوه صحیح قانون را اگر انجام دهند طبق آمار، در کوتاه مدت سالانه می‌توانیم 1 میلیون استخدام داشته باشیم لذا چون خود را درگیر کاسبی‌های سیاسی و لابی کردیم اولویت‌های جدی نظام و مردم را برای بقای خود نادیده می‌گیریم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس مصونیت به شدت رادیکال دارند، گفت: هیچ کس نمی‌تواند دخالتی در شبه جرم‌ها و تخلفات نمایندگان داشته باشد اما نماینده مجلس دخالت در همه اموری را دارد.

این کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی نماینده مجلس بداند که حق ورود به قراردادهای بین المللی داخلی و استخدام اطرافیان خود را ندارد این حجم از ولع و حب ورود به مجلس از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: اگر حق استیضاح نماینده وجود داشته باشد کسانی وارد مجلس می شوند که جنبه اینها را داشته باشند.

مصونیت رادیکال نماینده
ثابتی گفت: زمانی که افکار عمومی و قوانین مجلس نتواند مجازات متناسب با نمایندگان را به درستی تعیین کند در همین چاه غرق خواهیم شد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بیان کرد: مجلس را نباید تالاری برا لهو و لعب و فساد و کاسبی‌های خود تلقی کنیم.

وی تحقق تبعیض را از جمله مواردی خواند که در مجلس آینده دنبال شود و گفت: تاکنون این موضوع اتفاق نیفتاده است، تاکنون هر چه در این زمینه در مجلس اتفاق افتاد به نفع طبقه لیبرال و قدرتمندان کشور و مسولان و نمایندگان بوده است لذا اولین اقدام جدی در مجلس آینده خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر رعایت اصل تبعیض به نفع مستضعفین و قشر محروم در مجلس یازدهم گفت: 50 تومن یارانه با منت می‌دهیم از ان طرفی فرار مالیاتی 70 هزار میلیارد تومان داریم؛ این چشم پوشی از فرار مالیاتی هیچ منطقی ندارد.

ثابتی گفت: حتما باید این مالیات‌ها را گرفته و به دست مستمندان برسانیم؛ حتما باید اموال بیت المال را از حلقوم اینها بیرون کشیده و به دست حاشیه نشینان برسانیم.

لزوم قانون نویسی به نفع مستضعفین
کاندیدای شرکت در مجلس یازدهم افزود: تبعیض روا و قانون نویسی به نفع مستضعفین جامعه، باید رکن رکین و پیمان نمایندگان آینده با قشر محروم باشد. نمایندگان باید تعهد بدهند هر قانونی حتی اگر درصدی به ضرر مردم محروم است حتما باید از آن عبور کرده و آن قانون را معکوس کنند.

وی گفت: 290 نماینده در مجلس داریم که بعضا تخصص‌های جدی در حوزه‌های مختلف دارند اما نمی‌توانیم بگوییم همه آنها تمام نظام کارشناسی کشور هستند لذا تمام ارتباط جدی میان پژوهشکده های و دانشمندان علمی را باید بر نمایندگان مجلس مستولی کنیم.

ثباتی بیان کرد: باید سازمانی در افکار نمایندگان مسلط شود که در هر تصمیم نظر قاطبه علمای آن جا را محقق کند.

وی ضمن برشمردن ویژگی‌های رفتاری نمایندگان تراز اول انقلاب، گفت: کسانی که هزینه‌های بی سامان تبلیغاتی دارند؛ همین موضوع بهترین دلیل برای رای ندادن به این جریان متخاصم فکری است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: کسانی که مدخل و بدو ورودشان در مجلس با تظاهر است، در اثنای کار نمایندگی خود تجمیعی از فساد را خواهند داشت.

ثابتی با اشاره به اینکه مبنای اول امروز معیشت است، افزود: چند برنامه کوتاه میان و بلند مدت باید برای حل این مشکل باید در نظر داشت که جریان انقلابی برنامه‌هایی را برای حل مسائل اقتصادی مدون کرده و ادعای این را دارد که در تاریخ روشنی نسبت به وعده های خود پاسخگو است و حتما بعد از یک سال گزارش عملکرد خواهد داشت.

وی بیان کرد: امیدواریم جریانات سیاسی دیگر هم بیایند و بگویند و فرمول مشخصشان برای حل مشکلات کلان کشور به ویژه مسائل اقتصادی و معیشتی چیست.

ثابتی عنوان کرد: اگر بر همین سرمایه های سرگردان در بانک‌ها با لابی‌های صاحبان قدرت، نظارت شود حداقل در سال 1 میلیون شغل می‌توان ایجاد کرد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: حمایت‌های معیشتی به خانواده‌های اسیب پذیر که در این دولت زیر خط فقر قرار گرفتند باید از دیگر برنامه‌های مجلس آینده باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت را باید مجبور به فکر و برنامه برای خانواده‌های مستضعف کرد، گفت: اینها معتمدین جبهه انقلاب و موسسین انقلاب بودند لذا باید مورد توجه اساسی قرار گیرند.

ثابتی گفت: در شرایطی که اطلاع داریم وام‌های 5 هزار میلیاردی اخذ می‌شود، متاسفانه از دادن یک وام 30 میلیونی ازدواج برای زوج‌ها استنکاف میکنیم و این خیانت به مردم ما است.

وی ادامه داد: سربازی به میزانی که باید تبدیل به تعالی و خدمت و عزت نفس می‌شد متاسفانه بعضا تبدیل به سرخوردگی و بطالت می‌شود لذا  باید دوره سربازی ساماندهی و به دوره تعالی و عزت نفس جوانان بدل شود.

این کاندیدا انتخابات تصریح کرد: تعداد زیادی از جوانان رشید و نخبگان در دسترس هستند که بخاطر عدم سازماندهی درست امر مقدس سربازی را به عنوان بطالت در عمر تلقی می‌کنند بنابراین اصل سربازی باید به گونه ای باشد که سبب آرامش بوده و نباید علامت سوال و مسئله باشد که  اگر الگوهای مناسب ایجاد شود این اصل فراگیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسکن از جمله مسائل اصلی کشور است که باید به آن توجه شود خاطرنشان کرد: دولت باید متوجه بشود که مسکن مهر مزخرف نیست، هر چند برای آقای آخوندی مزخرف و زندان است چون در ویلا زندگی می‌کند اما برای مردمی که سرپناه ندارند مسکن مهر حتما محفل انس و بهشت خواهد بود لذا مجلس باید مسئولان را وادار کند که از این رذالت گویی‌ها خودداری کند.

ثابتی تاکید کرد: آخوندی باید پاسخ عدم اجرای مسکن مهر را بدهد و هنوز هم دیر نشده چرا که دستگاه قضا آن را می‌توان پیگیری کند و این کار او را مورد پیگیری قرار دهد.

وی گفت: طرح‌های قدرتمندی داریم که بخاطر این دولت و بی نظارتی مجلس ملقی شد.

ثابتی ضمن تاکید بر یکسان سازی حقوق‌ها گفت: وقتی شکافها به وجود می‌آید عنصر و مفهوم ملت بودن را از دست می‌دهیم.لذا ساماندهی حقوق و مزایا از اصول مجلس آینده است.

وی با طرح این پرسش که واقعا مجلس مکانی که است که هر که وارد آن شود فراموشکار شوند، افزود: باید طیفی از انسان‌ها و جریاناتی وارد مجلس شوند که مرد میدان و مبارزه با زر و زور و اقناع افکار عمومی باشند.

این کاندیدای انتخابات مجلس بیان کرد: هیچ مجلسی نداشتیم که 50 نفر یک دست با حقوق‌های نجومی برخورد کنند.

وی تاکید کرد: مالیات و موضوع فرار از آن فراتر از مسائل اقتصادی است و دارد تبدیل به یک چالش می‌شود. اینکه عده‌ای خود را قلدر بدانند و حق نردم را ادا نکنند اعتقادی است و جریانی باید بیاید و با این طیف مقابله کند.

وی ادامه داد: ما باید این حجم از قوانین فربه و ناکارآمد را تبدیل به قوانینی کمتر اما چابک و راهگشا کنیم.

وی موضوع تعارض منافع را از جمله مواردی خواند که باید در مجلس یازدهم به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و در ادامه یادآور شد: تا امروز تصمیم گیران کسانی بودند که خودشان درصدی از آن منفعت را در آن حوزه داشتند.

وی تاکید کرد:  مجلس آینده باید به فوریت دولت را برای حمایت معیشتی قشر آسیب‌پذیر مجاب کند.

ثابتی افزود: طبق گفته اقتصاددانان نظارت و مدیریت سرمایه‌های سرگردان در کشور می‌تواند منجر به ایجاد یک میلیون شغل شود که این مهم در مجلس آینده باید پیگیری شود.

مشکل امروز مجلس چربیدن لابی‌بازی و تعامل بجای نظارت است
وی گفت: قانون جدید بنزین باید به نفع محرومین و قشر آسیب‌پذیر کنترل و تنظیم شود و این ازجمله برنامه های کوتاه مدتی است که نتایج آن پس از یکسال نمایندگی مردم به اطلاع آنان خواهد رسید.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیان کرد: اینکه عده‌ای خود را فراتر از قانون بدانند و با قلدری مالیات نپردازند، پذیرفته نیست. نماینده مجلس باید بیت‌المال را از اینان بستاند و به محرومین برساند.

وی عنوان کرد: مشکل امروز مجلس چربیدن لابی‌بازی و تعامل بجای نظارت است. نیاز امروز کشور تکثر قوانین نیست بلکه پیگیری و نظارت بر اجرای قوانین پیش‌برنده است.

ثابتی تصریح کرد: نماینده مجلس نباید عینک تیزبین نظارت خود را با عصای شکسته حوزه اجرایی عوض کند. نماینده مجلس باید دندان لق لابی‌بازی و تعامل افراطی با مسئولان اجرایی را بکند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تبعیض باید به نفع طبقه محروم و مستضعف بچرخد.اظهار داشت: مجلس باید شیشه‌ای باشد تا نماینده مصونیت بی حد و حصر برای اقداماتش نداشته باشد.