تاریخ : 1398,سه شنبه 29 بهمن21:06
کد خبر : 345929 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جزیره خرگوش در سفر به بدروم

بسیاری از صحنه های نقاشی های مورن بی نظیر و پر هیاهو بودند. مرکز بدروم بسیار بزرگ نیست و پیدا کردن موزه هنرهای زکی مورن دشوار نیست. در خیابانی است که به نام اوست این نشان می دهد که این شخص چقدر مشهور و دوست داشتنی بود و هنوز هم هست.

خبرنامه دانشجویان ایران: جزیره خرگوش، جزیره ای زیبا گنجانده شده در برنامه های تور بدروم است که توسط خلیج Gumusluk ، محاصره شده است. این جزیره یکی از نقاط مقصد ضروری است که شما باید با طبیعت بی نظیر و غروب خورشید بی نظیر، آن را در فهرست مکان های بازدید خود قرار دهید. با پیاده روی از جاده پادشاه در دریا از شهر باستانی میندوس می توانید به جزیره برسید. جزیره خرگوش ، که در آن می توانید یک زمان دلپذیر و آرام داشته باشید، با قدم زدن از دریا می توانید به این مکان برسید و این یک تجربه تفریحی به شما می بخشد. برای رسیدن به ساحل زیبای این جزیره نیاز به 1.5 کیلومتر پیاده روی از شهر باستانی میندوس است و با رسیدن به این ساحل یک تجربه کاملاً متفاوت از ساحلی زیبا را خواهید دید.  در روایات گفته می شود که آرتمیسیا "وارد دریا شده است" و موسیوس پادشاه هالیکارناس دستور داده است که این جاده را برای  تماشای غروب آفتاب با دوست دختر خود در جزیره خرگوش بسازند.

  طبق یک شایعه دیگر؛ از این دیوارهای صخره ای  به عنوان موج شکن و دروازه استفاده شده است. نتایج حفاری های شهر میندوس؛ از دوران باستان جوان ، محراب به شکل "U" پیدا شد که متعلق به آپولو Arkhegetes از قرن ششم قبل از مسیح است و در شواهد ادیان بت پرست قدمت 4 قرن بعد از مسیح پیدا شد. این جزیره زیبا در گذشته میزبان خرگوش های زیادی بوده که از بین رفته و یا تعداد آنها کم شده و امروزه در یک پروژه بزرگ انواع خرگوش ها در این جزیره در حال گردآوری هستند.  این جزیره که نام خود را از خرگوش ها گرفته و دارای تاریخ 2.500 ساله است ، به دلیل کاوش های خرگوش های خود را از دست دادند. وجود این خرگوش ها در جزیره مهم و حیاتی است زیرا جزیره نام و هویت خود را از خرگوش گرفته از این رو پروژه بزرگ جمع آوری خرگوش ها در این جزیره در حال اجرا شدن است. در اطراف این جزیره هتل های مجهز و چند ستاره زیادی با امکانات فوق العاده برای گردشگران تور بدروم وجود دارد که می توانند در آنها به استراحت پرداخته و  با فراغ بال از زیبایی های جزیره لذت ببرند.

موزه هنر ذکی مورن
موزه هنر ذکی مورن مرکز بدروم در تور بدروم به دلیل مناظر زیبا، قلعه تاریخی ، کافه های عجیب و غریب ، کافه ها و رستوران های گران قیمت، مشهور است. شهرت این شهر برای زندگی شبانه پر سروصدا به معنای چشم پوشی از سایر جاذبه ها است. موزه هنر ذکی مورن یکی از جذاب ترین دیدنی های بدروم می باشد.

به گزارش سفر باتو، مرحوم ذکی مورن خواننده ، آهنگساز ، بازیگر و شاعر مشهور بود. او احتمالاً بیشتر به خاطر موسیقی و صدای آواز صاف ابریشمی شناخته شده است. مورن در 6 دسامبر 1931 در بورسا متولد شد. وی در 24 سپتامبر 1996 در سن 64 سالگی در ازمیر درگذشت. گذشته از اینکه یک هنرمند برجسته و برجسته در طول زندگی خود بود، زکی مورن یک نماد فرهنگی در ترکیه است. وزارت فرهنگ ترکیه خانه بنکروم زکی مورن را مرمت کرد و آن را به عنوان موزه در تاریخ 8 ژوئن سال 2000 باز کرد. در حالی که این خانه به هیچ وجه کوچک نیست و دارای مناظر دریایی دوست داشتنی است. محل اقامت یک ساختمان دو طبقه است و دارای یک باغچه کوچک و دروازه دار است. براساس وب سایت موزه، مورن به دلیل ضعف بهداشتی، در سالهای بعد از زندگی خود محدود شده است. طبقه  پایین تزئین شده همانطور که خانه مورن بود. مبلمان موزه  به نظر می رسد همان مبلمان خانه مورن  موجود در عکسهای مختلف باشد. طبقه  بالا با تصاویر، پرتره ها، نقاشی های انتزاعی و آثار باستانی از زندگی مورن تزئین شده است. چندین مورد از لباس های زکی مورن در سراسر موزه در معرض نمایش است.

 بسیاری از صحنه های نقاشی های  مورن بی نظیر و پر هیاهو بودند. مرکز بدروم بسیار بزرگ نیست و پیدا کردن موزه هنرهای زکی مورن دشوار نیست. در خیابانی است که به نام اوست  این نشان می دهد که این شخص  چقدر مشهور و دوست داشتنی بود و هنوز هم هست. اگر مجسمه زکی مورن در خارج از موزه نبود ، پیاده روی در کنار این ساختمان سفیدرنگ  اسان بود و پیدا کردن ساختمان آن دشوار بود چرا که  اکثریت قریب به اتفاق ساختمانهای بدروم سفیدپوش و سقف مسطح هستند ، بنابراین این ساختمانی نیست که به وضوح مشخص باشد. ثروت زکی مورن بسیار زیاد بود. او به دلیل حضور گسترده صحنه ای ، لباس های شلوغ ، کفش ، آرایش و جواهرات مشهور بود داشت.  وی در دهه 1980 به بدروم محبوب خود منتقل شد تا پس از نقاهت، زندگی آرام تری را تجربه کند و به نظر می رسد خانه وی بازتاب این امر است. در ورودی خانه یک مقدمه انگلیسی در مورد زندگی و اوقات زکی مورن برای گردشگران تور بدروم در راهرو ورودی وجود دارد، اما بعد از آن همه به زبان ترکی است. از نکات جالب موزه این است که گردشگران باید بدون کفش در خانه بروند و از آن دیدن کنند و این مهم یکی از فرهنگ های مردم ترکیه است که در منزل مورن نیز مرسوم بوده است.


کد خبرنگار : 16