تاریخ : 1398,پنجشنبه 01 اسفند13:44
کد خبر : 346127 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اندر احولات ائتلاف اصلاحات

می توان از ائتلاف اصلاحات در پایتخت به عنوان لیست حامیان وضعیت موجود نام برد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رجانیوز،  اصلاح طلبان با سرلیستی «مجید انصاری» فعال سیاسی نام آشنایی که پیشتر از درون کابینه روحانی صدایش شنیده می شد، پا به عرصه انتخابات مجلس یازدهم گذاشته اند. انصاری پیشتر در کابینه اول دولت روحانی دارای دو سمت حساس در رده معاونت بوده است. وی در ابتدا معاون پارلمانی رئیس جمهور بود که بعد از مدتی به معاونت حقوقی دولتی که رئیس جمهور آن خود را یک حقوقدان معرفی می کرد، منصوب شد

حالا انصاری با لیست اصلاح طلبان وارد گود انتخابات شده است. جالب است که اصلاح طلبان سعی می کنند با هر ترفندی خود را از دولت جدا سازند تا کمتر هزینه های حمایت از دولت را پرداخت کنند اما حالا لیستی ارائه میدهند که در آن برخی از کارگزاران دولت روحانی از جمله معاون حقوقی و پارلمانی پیشین رئیس جمهور در آن حضور دارد.

با توجه به اینکه حامیان دولت در لیست جریان اصلاحات حضوری پررنگ و جایگاه بالایی دارند، به نظر می رسد می توان از ائتلاف اصلاحات در پایتخت به عنوان لیست حامیان وضعیت موجود نام برد.

مواضع مجید انصاری در زمانی که در دولت روحانی چه در سمت معاون پارلمانی رئیس جمهور و چه در معاونت حقوقی فعالیت داشت به خوبی نشان می دهد که چقدر سرلیست اصلاح طلبان از حامیان دولت محسوب می شود. هر چند که در آن زمان انصاری مسئولیت دولتی داشت و قطعا بایستی از دولت حمایت می کرد اما سئوال اینجاست که فردی که قبلا سابقه حضور در دولت داشته است می تواند امروز ناظر و ناقد دولت باشد. از سوی دیگر آیا این حضور باعث نمی شود که نمایندگان نسبت به دولت با مسامحه بیشتری رفتار کنند.

اگر به مواضع مجید انصاری در دولت روحانی نگاهی بیندازیم در موضوعات مختلفی همچون برجام، سایه جنگ، شکایت از منتقدان روحانی و ... بر می خوریم.

متاسفانه در مجلس دهم مشکل بسیاری از نمایندگان که بایستی وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام می دادند این بود که در این حوزه اهمال کار می کنند. استیضاح چندین باره یکی از وزرای دولت که انتقادات بسیاری نسبت به وی وجود داشت و عاقبت مجبور به استعفا شد؛ یکی از همین موارد بود.

بسیاری مطرح می کنند متاسفانه مجلس دهم در بعد نظارتی نتوانست آنطور که باید و شاید جوابگوی مطالبات افکار عمومی باشد. کارشناسان معتقدند اگر دولت در عرصه های مختلف نتوانست خوب عمل کند به بعد نظارتی مجلس و کم کاری در این حوزه باز می گردد. یعنی هر چقدر نظارت مجلس بر قوه مجریه بهتر باشد قطعا اثر مثبتی در عملکرد دولت می گذارد.

یکی از انتقاداتی که خصوصا منتقدان به عملکرد مجلس از بعد اصلاح طلبانه آن و به فراکسیون امید وارد می دانند، همراهی بیش از حد این جناح سیاسی در مجلس با دولت بود. حالا نه تنها اصلاح طلبان که پیشتر تمام قد از دولت روحانی حمایت می کردند، برای مجلس آینده لیست داده اند، بلکه حالا کاندیداهایی را به عنوان ژنرال های سیاسی و سرلیست به مردم معرفی می کنند و از آنها می خواهند که به این افراد رای دهند که پیشتر از جمله دولتمردان بوده اند.