تاریخ : 1348,پنجشنبه 11 دي07:00
کد خبر : 34615 - سرویس خبری : خبرنامه

متن و حاشیه مراسم جدیدالورودهای دانشگاه شریف

عکس یادگاری با تمام بچه درسخوان های کنکور 90

خبرنامه دانشجويان ايران: جشن ویژه دانشجویان جدیدالورود سال 90 دانشگاه صنعتی شریف به همت معاونت فرهنگی اين دانشگاه  ديروز دوشنبه 28 شهریور در سالن تربیت بدنی این دانشگاه  برگزار گردید.
 

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، این مراسم با حضور رئیس دانشگاه، معاونين و ديگر مسئولان دانشگاه برگزار شد که در آغاز مراسم 15 دقیقه تاخیر در اجازه ورود برخی از دانشجویان به داخل تالار به علت ازدحام جمعیت داخل، نارضایتی برخی از دانشجویانی را که در پشت درها منتظر شروع جشن بودند به همراه داشت.
 
اول برنامه كه با تلاوت قرآن آغاز شد مجري برنامه از گروه كر دانشگاه دعوت كرد تا چند سرود را اجرا كنند و براي اولين بار سرود دانشگاه صنعتي شريف را كه اهنگ، شعر و اجراي آن توسط دانشجويان خود دانشگاه انجام شده بود را اجرا كنند در شروع مراسم سرودی مخصوص دانشگاه شریف که آهنگ و شعر آن به عهده دانشجویان همین دانشگاه بود برای نخستین بار خوانده شد.
 
در این مراسم دانشجویان فعال در عرصه های مختلف دانشگاه که در ترم های بالاتر تحصیل می کردند با پوششی هماهنگ به عنوان راهنما حضور داشتند تا پاسخگوی دانشجویان جدید الورود باشند.
 
رئیس دانشگاه شریف ضمن خسته نباشید به تازه دانشجویاني كنكور را پشت سر گذاشته بودند، از دانشگاه شريف برايشان گفت كه برترين دانشگاه كشور است و گلايه اي از رسانه ها و صدا و سيما كه در اين چند وقت اخير با ارائه آمارهايي در اينكه دانشگاه شريف بهترين دانشگاه كشور است خلل وارد كرده بودند، داشت.

روستا آزاد آمار نفرات برتر حاضر در دانشگاه را این گونه بیان کرد که از 100 نفر برتر كنكور 98 نفر و از 200 نفر برتر آزمون امسال 195 نفر و از 500 نفر برتر 339 نفر آنها امسال در دانشگاه شریف حضور دارند.

روستا آزاد درباره نفرات برتر المپياد هم گفت كه فقط 2 نفرشان به دانشگاه شريف نيامده‌اند كه يكي از اين دو نفر رشته پليمر را انتخاب كرده كه اين رشته در دانشگاه شريف وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به برنامه ها و اهداف دانشگاه، چند جمله ایی را از سند چشم انداز راهبردی دانشگاه كه به تصويب هيئت امنا دانشگاه رسيده ولي پرده برداري نشده را خواند و ضمن اشاره به مسئولیت دانشجویان،به آنها هشدار داد تا از همان ترم اول با تمام قوا شروع به درس خواندن کنند تا در ترم های آینده دچار مشکل نشوند و با توجه به موقعیت و استعداد و هوش خوبشان نباید دچار غرور شوند تا پیشرفت کنند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه شریف، حجت الاسلام محمدنژاد نیز در این مراسم حضور پیدا کرد که ضمن تبریک و خوش آمدگویی به دانشجویان و خانواده آنها که نیز در این مراسم حضور داشتند، توصیه هایی را بیان کرد تا دانشجویان بتوانند با دلی پرنشاط و سازنده هم به خود و هم به جامعه خدمت کنند.

در ادامه این مراسم میزگردی با حضور معاون آموزشی دانشگاه، دكتر میر عمادی و دكتر بهمن آبادی و معاون فرهنگی، مهندس میرزایی و همچنین معاون رشد و کارآفرینی دانشگاه، آقای دهبیدی پور برگزار شد که ضمن توضیحی در مورد ساختار دانشگاه و وظایف بخش ها و معاونت های مختلف دانشگاه، توصیه های کاربردی و مهمی توسط این معاونین بیان شد.

معاون رشد و کارآفرینی دانشگاه شریف، دكتر دهبیدی پور با بیان اینکه ماموریت این مرکز این است که برای دانشجویان ابزاری را فراهم بکند تا دانشجویان بتوانند در کنار تحصیل خود نیز ثروت سازی هم کنند بیان کرد:

در این مجموعه ضمن راهنمایی و آموزش های لازم در مورد کسب و کار، فضایی فراهم می شود و امکانات و تسهیلاتی داده می شود تا هریک از دانشجویانی که ایده ی محوری و مشخصی دارند بتوانند از فکر و علم و پژوهش خود کسب و کاری ایجاد کنند و به کارآفرینی بپردازند و وقتی فارغ التحصیل شدند دیگر نگران بازار کار و شغل و درآمد خود نباشند و بتوانند شرکت های دانشجویی و کارآفرینی را ایجاد کنند.

و همچنین بیان کرد که مرکز کارآفرینی، کتابی را به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان جدید الورود با فعالیت ها و دستاوردهای کارآفرینانه دانشگاه تهیه کرده است که در آن کلیه مسئولیت ها و پیام های مربوط به کارآفرینی و رشد نوشته شده است که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

و در ادامه مراسم از صاحبان 5 طرح برتر در سومین جشنواره فناوری های پیشرفته و همچنین برگزیدگان المپیادهای علمی و رتبه های برتر کنکور سراسری تقدیر به عمل آمد و به رتبه های برتر و المپیادی ها 70 گرم نقره و کتاب "دانشگاه شریف در یک نگاه" به عنوان هدیه اهدا گردید.

 از نفرات برتر آزمون سراسری از رتبه 1 تا 10 تقدیر شد که از این 10 نفر 8 نفر آنها مهندسی برق و 2 نفر دیگر مهندسی مکانیک را انتخاب کرده بودند و از برگزیدگان المپیاد های فیزیک و نجوم و اختر فیزیک و شیمی و ریاضی و حائزین مدال طلا کشوری، 18 نفر در رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار و 18 نفر در رشته مهندسی برق و 5 نفر در رشته مهندسی مکانیک و 2 نفر در رشته شیمی محض و یک نفر در رشته مهندسی مواد بودند که هریک برای گرفتن هدایا و انداختن عکس بر روی سن می آمدند و مورد تشویق قرار می گرفتند.

از نكات جالب توجه اين برنامه اين بود كه وقتي مجري مراسم اسم دانشجويان برتر و المپيادي را به همراه رشته‌اي كه انتخاب كرده بودند را مي خواند توسط دانشجويان همان رشته بيشتر مورد نشويق قرار مي‌گرفتند. به طور مثال دانشجويان برق، برقي ها را و دانشجويان مكانيكي ها را بيشتر تشويق مي كردند به صورتي كه مشخص مي‌شد چه كساني چه رشته‌اي مي خوانند.
 
در پايان مراسم هم 850 تن از دانشجويان جديدالورود تا روز جمعه به زيارت امام هشتم رهسپار شدند.
وقتي دانشجويان در حال ساماندهي براي سوار شدن به اتوبوس بودند دانشجويان ترم هاي بالاتر با پرچم هاي فانتزي كه نام رشته هاي تحصيلي را روي آنها نقاشي كرده بودند به استقبال جديدالورودهاي هم رشته اي خودشان رفته بودند.