تاریخ : 1398,یکشنبه 04 اسفند17:28
کد خبر : 346463 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تخلیه خوابگاه‌های دانشگاه تهران

دانشگاه تهران نیز به همه خوابگاه‌های خود اعلام کرد که امروز (یکشنبه) خوابگاه‌ها را تخلیه کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سعید حبییا  در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با تایید این خبر افزود: پس از مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تعطیلی دانشگاه‌ها تا آخر هفته جاری، دانشگاه تهران نیز به همه خوابگاه‌های خود اعلام کرد که امروز (یکشنبه) خوابگاه‌ها را تخلیه کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه دانشجویان در حال تهیه بلیت بازگشت هستند، هنوز تخلیه کامل صورت نگرفته است. از طرفی دانشجویان مقطع دکتری که برنامه‌های تحقیقی، پژوهشی و آزمایشگاهی خود را دنبال می‌کنند، از این تصمیم گیری مستثنی هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در خصوص برنامه‌هایی که این دانشگاه برای مبارزه با ویروس کرونا طراحی کرده است، اظهار داشت: علاوه بر تعطیلی دانشگاه در همه بخش‌های آن، به مسوولان پردیس‌های دانشکده‌ها ابلاغ شده است تا مواد بهداشتی، ضدعفونی و نظافتی را تهیه و در دسترس افراد قرار دهند. همچنین تدوین برنامه‌های آموزشی از طریق فضای مجازی و با کمک شورای صنفی دانشگاه برای اطلاع رسانی به دانشجویان در حال انجام است.

حبیبا با اشاره به اینکه تا پیش از بسته شدن کامل خوابگاه‌ها، ‌دانشجویانی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند، به بیمارستان منتقل می شوند، گفت: شماره تلفنی برای اطلاع رسانی در این خصوص منتشر شده تا دانشجویان در صورت مواجهه با فرد مشکوک تماس بگیرند و آمبولانس بیمار را به مراکز درمانی منتقل کند.

استفاده از ظروف یکبار مصرف در غذاخوری دانشگاه‌ها
وی درباره سالن‌های غذاخوری گفت: قرار است بعد از بازگشایی دوباره دانشگاه‌ها در سالن‌های غذاخوری از ظروف یکبار مصرف استفاده شود. البته برای پخت غذا نیز تلاش شده که همه معیارهای بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود.

حفظ آرامش، لازمه مبارزه با کرونا
حبیبا با توضیح اینکه برای مبارزه با این ویروس باید آرامش را در جامعه و فضای دانشگاهی حفظ کرد، اظهار داشت: از تعداد افرادی که مبتلا به این ویروس هستند، فقط ۲ درصد جان خود را از دست دادند که نشان دهنده امکان مبارزه با این ویروس است. از طرفی نقش رسانه‌ها برای حفظ فضای آرامش در کشور بسیار مهم است تا سبب شود که مردم و دانشگاهیان از افراط و تفریط بپرهیزند.

وی خاطرنشان کرد: از همه دانشجویان و دانشگاهیان می‌خواهیم که به دور از استرس نکات بهداشتی را رعایت کنند تا در نهایت منجر به ریشه کن شدن این ویروس شود.