تاریخ : 1398,دوشنبه 05 اسفند14:24
کد خبر : 346585 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

کرونا ترمز قطار اتریش به ایتالیا را کشید

مسئولان اتریشی روز گذشته(یکشنبه) قطار مسافربری به مقصد ایتالیا با ۳۰۰ مسافر را برای حدود چهار ساعت به دلیل انجام آزمایش ویروس کرونا بر روی دو مسافر متوقف و پس از آنکه مشخص شد نتیجه این آزمایش‌ها منفی است، حرکت آن از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛مسئولان اتریشی روز گذشته(یکشنبه) قطار مسافربری به مقصد ایتالیا با ۳۰۰ مسافر را برای حدود چهار ساعت به دلیل انجام آزمایش ویروس کرونا بر روی دو مسافر متوقف و پس از آنکه مشخص شد نتیجه این آزمایش‌ها منفی است، حرکت آن از سر گرفته شد.

کارل نهامر وزیر کشور اتریش اعلام کرده است که مسئولان ذیربط برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار است روز دوشنبه برای بررسی کنترل مرزهای این کشور با ایتالیا د ر جلسه ای شرکت کنند.

پیش از این ۱۸۱ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در اتریش گزارش شده بود که ۹ مورد از آن تایید شده است. در ایتالیا نیز تا کنون سه نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و بیش از ۱۵۰ نفر مبتلا شده اند.

ایتالیا بیشتری آمار ابتلا به کرونا در اروپا را دارد.

وزارت بهداشت چین بامداد دوشنبه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به ۲ هزار و ۵۹۲تن افزایش یافته است. دولت چین اعلام کرد که روز پنجشنبه ۱۵۰ نفر جدید در استان هوبئی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

پیش از این اعلام شده بود که  ۲ هزار و ۴۶۲ نفر در سراسر جهان  فوت کرده‌اند که دو هزار و ۴۴۲ نفر آن چینی هستند.   کمیسیون بهداشت ملی چین نیز روز یکشنبه گزارش داد که ۲۳ هزار و ۹۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونای جدید درمان شده‌اند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.