تاریخ : 1398,دوشنبه 05 اسفند15:05
کد خبر : 346594 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

فلاحت‌پیشه: نمایندگان حکم کنند که هیچ بدعتی در بودجه ۹۹ ایجاد نشود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست که در پایان بررسی بودجه حکم کنند که هیچ رای فرادستی درباره بودجه مطرح نشود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، حشمت الله فلاحت پیشه در جلسه امروز مجلس در مخالفت با کلیات بودجه سال ۹۹ گفت: مطالبم را در قالب نظام ارزیابی بودجه بیان می‌کنم. ما باید این بودجه را در دو قالب قوانین فرادستی و وضع کنونی مردم مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. بالاترین تخلفات از قوانین بالادستی و بالاترین تخلفات در حوزه‌های مختلف در همین پیشنهادی که به صحن آمده رخ داده است.

وی افزود: در واقع یک سری گرانی‌های یواشکی به مردم تحمیل شده است. یارانه معیشتی و ثابت را با هم ادغام می‌کنند و آن را کاهش می‌دهند و چیزی را هم روی قبض‌ها می‌کشند. در واقع تنها بخش منابع درآمدی که محقق می‌شود همین فشار بر مردم است و موضوعی را که هم در سال آینده شاهد خواهیم بود همین نارضایتی ناشی از همین فشار است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جا ۱۱ میلیارد دلار اوراق قرضه خارجی مطرح شده، با این کار کشور را مقروض می‌کنید و در خصوص فروش املاک باید بگویم که ما دو نوع فروش داریم یک نوع فروش املاک لوکس که در قالب رانت واگذار شده و دیگر مواردی که به مردم داده شده و مردم را ورشکست کرده است. در این جا اجازه داده شده ۸ هزار میلیارد تومان به طلبکاران دولت نفت فروخته شود. مگر قرار نیست شرکت ملی نفت در این باره انحصار داشته باشد؟ این موضوع خود ایجاد رانت می‌کند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: مشکلات کشور مانند فاضلاب اهواز، به صندوق توسعه متصل شده که قرار است سالانه دو درصد درآمد آن افزایش داده شود که این کار انجام نشد.

وی در پایان گفت: باید دو کار درباره این بودجه انجام شود اول این که همه ارقام را واقعی کنید و موضوع بعد این که شما نمایندگان مسئولیت شرعی و قانونی این بودجه را برعهده دارید. باید در پایان این بودجه یک حکم بدهید که جلوی هر نوع بدعت و رای فرادستی از سوی دیگر نهادها نسبت به این بودجه گرفته شود.