تاریخ : 1398,سه شنبه 06 اسفند12:46
کد خبر : 346715 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

«خبرنامه دانشجویان ایران» به بهانه برگزاری کلاس‌ها از راه دور دانشگاه‌ها گزارش می‌دهد؛

۲۰ نکته مهم که باید از برگزاری کلاس‌های مجازی بدانید

نحوه اخذ پایان نامه به این صورت است که، دانشجو موظف می باشد تا پایان نیمسال دوم تحصیلی موضوع پایان نامه خود را با نظر استاد راهنما انتخاب کند. موضوع پایان نامه پس از تصوب شورای پژوهش تحصیلات تکمیلی دانشگاه با صدور احکام برای استاد راهنما و مشاور توسط معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی قطعیت می یابد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها ویروس کرونا بدجوری به جان مردم دنیا و به خصوص مردم ایران افتاده و در این میان دانشجویان در خط مقدم تصمیمات مسئولان پزشکی کشور هستند، به طوری که طی دو روز گذشته بسیاری از دانشگاه ها تا پایان سال تعطیل و کلاس ها قرار است به صورت مجازی برگزار شود. البته هستند دانشگاه هایی از جمله دانشگاه شریف که از همین اول اعلام کردند نمی توانند از پس آموزش مجازی بربیایند اما باید دید برگزاری مجازی کلاس ها چقدر «واقعی» و تحت چه شرایطی و قوانینی برگزار می شود. اگر از این ابهامات عبور کنیم قوانین برگزاری کلاس های مجازی است، در ادامه سعی شده به نکات مهم برگزاری کلاس ها به صورت مجازی اشاره شود.

بیشتر بخوانید// دانشگاه‌های کشور تا چه زمانی تعطیل هستند؟ +جدول تفکیکی

1- تعداد جلسات شرکت در کلاس آنلاین یا حضوری مجموعا 16 هفته است.

2- دانشجویان این دوره موظف به گذراندن 2 تا 4 واحد درسی سمینار هستند.

3- تعداد واحد پایان نامه کارشناسی ارشد برای دوره های آموزشی و پژوهشی بین 4 تا 6 واحد درسی، مطابق برنامه مصوب شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه است.

4- دانشجویان دوره کارشناسی ارشد مجاز است در هر نیم سال تحصیلی بین 6 تا 12 واحد درسی دوره را انتخاب کند. واحدهای کمبود به تشخیص شورای آموزشی و در سقف حداکثر 14 واحد خواهد بود.

5- انتقال، میهمان و تغییر رشته دانشجویان مجازی مجاز نمی باشد.

6- دانشجو در طول دوره می تواند حداکثر یک نیمسال تحصیلی، با تایید دانشگاه از مرخصی تحصیلی استفاده کند.

7- مدت مرخصی تحصیلی جزو سنوات تحصیلی دانشجو محسوب می شود.

8- در صورتی که دانشجو بدون کسب موافقت یک نیمسال ترک تحصیل کند از ادامه تحصیل محروم می شود.

9- شهریه پرداختی دوره دانشجویی به هیچ وجه به منصرفین از تحصیل یا کسانی که محروم از تحصیل شده اند مسترد نخواهد شد.

10- ملاک اصلی حضور دانشجو، مراجعه به کلیه فایل ها و منابع درسی، پاسخ به تکالیف درسی و کسب موفقیت در انجام تکالیف است. ارزیابی دانشجو به عهده استاد درس می باشد و در صورت عدم تایید استاد دانشجو مجاز به شرکت در امتحانات پایان ترم نبوده و نمره 0.5 در درس لحاظ خواهد شد.

11- غیبت غیرموجه در امتحان پایان هر درس موجب گرفتن نمره 0.5 در آن درس می شود. در صورتی که غیبت دانشجو در امتحان از نظر مقررات آموزشی موجه تشخصی داده شود درس مزبور حذف میشود.

12- حداقل نمره قبولی در هر درس اعم از دروس دوره و دروس کمبود 12 است.

13- میانگین نمرات دروس دانشجو در هر نیمسال تحصیلی نباید از 14 کمتر باشد. اگر میانگین نمرات دانشجو در دو نیمسال تحصیلی کمتر از 14 باشد، ان دانشجو از ادامه تحصیل محروم می شود.

14- در صورتی که میانگین کل نمرات دانشجو، بدون احتساب نمره پایان نامه در پایان دوره از 14 کمتر باشد، دانشجو فارغ التحصیل شناخته نمی شود.

15- امتحانات پایان ترم این دانشجویان به صورت حضوری برگزار می شود.

16- نحوه اخذ پایان نامه به این صورت است که، دانشجو موظف می باشد تا پایان نیمسال دوم تحصیلی موضوع پایان نامه خود را با نظر استاد راهنما انتخاب کند. موضوع پایان نامه پس از تصوب شورای پژوهش تحصیلات تکمیلی دانشگاه با صدور احکام برای استاد راهنما و مشاور توسط معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی قطعیت می یابد.

17- ارزشیابی پایان نامه در جلسه دفاعیه توسط هیاتی، متشکل از استاد راهنما، استاد مشاور  و دو نفر از اعضای هیات علمی یا متخصصان و محققان داخل یا خارج از دانشگاه به عنوان استاد داور صورت می گیرد.

18- نمرات پایان نامه در دوره مجازی به صورت زیر است:

نمره از 18 تا 20: عالی
نمره از 16 تا 18: بسیار خوب
نمره از 14 تا 16: خوب
نمره از 12 تا 14: قابل قبول
نمره از 12 کمتر: غیرقابل قبول

19- مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان دوره های مجازی همانند دوره های حضوری توسط دانشگاه با قید عبارت آموزش های الکترونیکی دوره مجازی در متن دانشنامه صادر می شود.

20- و نکته آخر برای دانشجویان علوم پزشکی اینکه، غیبت غیرموجه در امتحان هر درس به ‌منزله گرفتن نمره صفر در امتحان آن درس است و غیبت موجه در امتحان هر درس موجب حذف آن درس می گردد و شهریه آن درس مسترد نمی گردد.


کد خبرنگار : 90