تاریخ : 1398,سه شنبه 06 اسفند16:04
کد خبر : 346745 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

مجوز خروج ۳۱۰ دانشجوی خارجی صادر شد

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۳۰۰ دانشجو خوابگاه ها را تخلیه کرده اند، گفت: مجوز خروج ۳۱۰ دانشجوی خارجی این دانشگاه از ایران صادر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، صمد حاج جباری با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ یک از دانشجویان این دانشگاه علائم شبه کرونا نداشته است، اظهار کرد: امروز حداکثر زمانی بود که دانشجویان باید خوابگاه ها را تخلیه می کردند.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه دانشگاه ۵ هزار و ۳۰۰ دانشجوی خوابگاهی در نیمسال اول دارد، افزود: تمامی این افراد به غیر از ۳-۴ نفر خوابگاه ها را تخلیه کرده اند.

حاج جباری همچنین از فعال بودن بخش های اداری دانشگاه و سازمان مرکزی خبر داد و گفت: سازمان مرکزی دانشگاه همچنان در حال خدمات رسانی به دانشجویان اعم از دانشجویان خارجی است.

وی درباره وضعیت دانشجویان خارجی این دانشگاه توضیح داد و افزود: دانشگاه شهید بهشتی ۳۵۰ دانشجوی خارجی و زبان آموز دارد که با توجه به تعطیلات نسبتا طولانی، برای اکثریت آن ها مجوز خروج صادر شده است که البته خروج این افراد همه ساله انجام می شود ولی در شرایط کنونی کمی زودتر این اتفاق رخ داد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی از فعال بودن دفتر کنسولی دانشگاه برای دادن مجوز خروج به دانشجویان خارجی خبر داد و خاطرنشان کرد: البته حدود ۴۰ نفر از دانشجویان آفریقایی همچنان در خوابگاه ها هستند که باید فکری برای اسکان این افراد کنیم؛ منتها فکر می کنیم در روزهای آینده تعدادی از این ۴۰ نفر برای خروج از کشور به دفتر کنسولی دانشگاه درخواست دهند.

حاج جباری با بیان این مطلب که در طول این هفته ضدعفونی و گندزدایی در خوابگاه و فضای عمومی دانشگاه انجام شده است، گفت: تیم بهداشتی آماده است تا از امروز ضدعفونی داخل خوابگاه ها را امروز آغاز کنند.