تاریخ : 1398,چهارشنبه 07 اسفند17:12
کد خبر : 346908 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشگاه پیام نور چه خدمات غیرحضوری می‌دهد؟

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور اعلام کرد: این دانشگاه برای پیشگیری از شیوع کرونا خدمات خود را به صورت غیر حضوری و با استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه و مجازی ارائه می دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه پیام نور محمد علی کریمی اظهار داشت: این دانشگاه در راستای توصیه مراجع بهداشتی و درمانی و با هدف کاهش ضرورت مراجعه دانشجویان به دانشگاه شرایطی ایجاد کرده تا حضور دانشجو در مراکز این دانشگاهی به حداقل رسانده شود.

وی ادامه داد: از جمله این موارد می‌توان اعلام نتایج آزمون‌ها، برنامه‌های کلاسی، ارتباط با استادان، کارمندان و مدیران در سامانه «پیام من» ( که لینک آن در سامانه http://apps.pnu.ac.ir موجود است)، را ذکر کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: اپلیکیشن "پیام من"، اولین اپلیکیشن رسمی دانشگاه پیام است و دانشجویان از طریق این اپلیکیشن به راحتی می توانند به نمرات، پرونده تحصیلی، بانک های مقالات و کتب، برنامه های کلاسی،اطلاعیه ها، همایش ها، برنامه های کارآفرینی استارتاپ ها، ... دسترسی یابند.

وی اظهار داشت: این سامانه برای‌ تلفن های هوشمند و معمولی طراحی شده و امکان استفاده از آن به سهولت امکان پذیر است، مطلوب است دانشجویان با توجه به شرایط حساس کنونی و احتمال افزایش ابتلا به بیماری کرونا از حضور فیزیکی در مراکز و واحدها اجتناب کنند.

کریمی همچنین به سامانه امانت دیجیتال (تولید کتاب الکترونیکی ) به نشانی lib.pnu.ac.ir اشاره کرد و گفت: دانشجویان با استفاده از این سامانه می توانند با پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال در هر ترم به مدت ۶ ماه، از محتوای الکترونیکی همه عناوین منتشر شده استفاده کنند. 

وی افزود: فروشگاه آنلاین کتب درسی دانشگاه پیام نور به نشانی digibook.pnu.ac.ir  نیز امکان دسترسی به کتاب های کاغذی دانشگاه بدون واسطه را برای همه دانشجویان فراهم می کند و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه پست، کتاب ها را درب منزل خود تحویل گیرند.

کریمی همچنین یادآور شد: دانشجویان دانشگاه پیام نور همچنین می توانند نسخه الکترونیکی کتاب های انتشارات دانشگاه پیام نور را از اپلیکیشن کتابخوان دانشگاه به آدرس apps.pnu.ac.ir تهیه کنند.

وی تاکید کرد: دانشجویان از حضور غیرضروری در اماکن عمومی و مراکز و واحدهای دانشگاه پرهیز کنند.