تاریخ : 1398,پنجشنبه 08 اسفند08:02
کد خبر : 346987 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

عربستان ورود عمره‌گزاران را به حالت تعلیق درآورد

عربستان سعودی در چارچوب اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا، ورود عمره گزاران و زائران مسجد نبوی شریف در مدینه منوره را تعلیق کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، وزارت خارجه سعودی بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولان وزارت بهداشت عربستان تحولات مربوط به انتشار ویروس کرونا را از نزدیک دنبال و بررسی می‎کنند.

وزارتخانه یاد شده افزود: عربستان برحمایت از تلاش کشورها و نهادهای بین‌المللی به خصوص سازمان بهداشت جهانی برای توقف گسترش ویروس و نابودی آن تاکید دارد.

دولت سعودی سپس اعلام کرد که در راستای مقابله با ویروس کرونا و در چارچوب اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، ورود عمره گزاران و زائران مسجد نبوی شریف در مدینه منوره را تعلیق کرده است.

وزارت خارجه عربستان همچنین اعلام کرد که صدور ویزای گردشگری برای کشورهایی که از میزان بالای تلفات کرونا برخوردارند، به حالت تعلیق درآمده است.

انتشار ویروس کرونا در مکه مکرمه که افراد از کشورهای مختلف در آن حضور دارند٬ سر و صدای زیادی را در عربستان ایجاد کرده است؛ به طوری که بسیاری از فعالان رسانه‌ای سعودی به دلیل ترس از انتشار بیشتر ویروس کرونا در این کشور خواستار توقف اجرای مناسک عمره شدند.

«وحید الغامری» فعال رسانه‌ای سعودی اظهار داشت که پس از انتشار ویروس کرونا در کشورهای همسایه٬ باید از اجرای مناسک عمره و ورود زائران جلوگیری شود.

در حالی که برخی فعالان رسانه‌ای از ثبت ابتلای ده‌ها نفر به «کرونا ویروس» در عربستان خبر داده‌اند، مقامات رسمی سعودی تلاش می‌کنند تا این اخبار را انکار کنند و تنها به تایید خبر یک مورد ابتلای شهروند سعودی به این ویروس در کویت اکتفا کردند.