تاریخ : 1398,جمعه 09 اسفند13:03
کد خبر : 347102 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ادغام دانشگاه‌های صنعتی ضرورتی ندارد

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: ضرورتی ندارد دانشگاه‌های صنعتی قدیمی یا دانشگاه‌های قدیمی که سابقه طولانی دارند باهم ادغام شوند؛ چون سودی برای کسی ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: بحث ادغام دانشگاه‌های صنعتی در آموزش عالی  نبوده در صورتی که آمایش سرزمینی و آمایش آموزش عالی داریم که این طرح در دولت و وزارت علوم مطرح است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن تاکید شده است. در بعضی از کشورها به دلایلی دانشگاه‌های صنعتی با یکدیگر ادغام شده‌اند که اکثراً این کار را نمی‌کنند.

وی افزود:  حدود ۸-۱۰ سال قبل تعداد زیادی مجوز به دانشگاه‌ها داده شد که از حد استاندارد گذشت و باعث شد تا کیفیت دانشگاه‌ها پایین بیاید. از طرف دیگر تعداد دانشجویان ورودی از لحاظ مسائل جمعیتی مثل تعداد جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان  کم شد و درواقع آموزش عالی دانشگاه‌ها را زیاد کردیم و با  توجه به ورودی دانشجویان با مشکلاتی مواجه شدیم. 

*دانشگاه های تازه تاسیس به سمت دانشگاه های قدیمی تر بروند

معتمدی ادامه داد: دانشگاه‌هایی که در یک شهر یا استان تازه تاسیس هستند بهتر است  به سمت دانشگاه‌های قدیمی‌تر بروند و با آنها ملحق و ادغام شوند که قاعدتاً دانشگاه‌های قدیمی برند بالاتری دارند که به نفع‌شان است. 

*ادغام دانشگاه‌های صنعتی ضرورتی ندارد

رئیس دانشگاه امیرکبیرگفت: به نظر من ضرورتی ندارد که  دانشگاه‌های صنعتی قدیمی یا دانشگاه‌های قدیمی که سابقه طولانی دارند بخواهند با هم ادغام شوند چون سودی برای کسی ندارد فرض کنید دانشگاه امیرکبیر با شریف ادغام شود چه سودی برای دولت و جامعه خواهد داشت. 

معتمدی گفت: زمانی بهتر است دانشگاه‌ها با هم اذغام شوند که رنکنیگ در دنیا بالا برود که این هم تفاوت زیادی نمی‌کند چون رنکینگ‌ها براساس شاخص‌های نسبی است، درست است تعداد مقالات و اساتید جمع می‌شوند اما مقالات تقسیم بر اساتید می‌شوند و در نتیجه این کار  سود و منفعتی ندارد.