تاریخ : 1398,شنبه 10 اسفند12:23
کد خبر : 347226 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

«خبرنامه دانشجویان ایران» منتشر کرد؛

۱۰ نکته مهم درباره تحصیل همزمان با سربازی +جدول

سربازان در زمان اوقات فراغت در این دوره پودمانی شرکت می‌کنند؛ البته شرکت سربازان داوطلبانه است و الزامی در آن نیست، همچنین سربازانی که در این کلا‌س‌ها شرکت کنند از ۵۰ درصد تخفیف شهریه برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برای بسیاری سربازی یک کابوس است، دوره ای از زندگی که خیلی ها اعتقاد دارند چیزی جز هدر رفتن عمر یک انسان نیست و البته هستند افرادی که این دوره را برای راه و رسم زندگی ضروری می دانند.

البته در این میان سازمان نظام وظیفه برای کم کردن پیشفرض بد ذهنی خانواده ها نسبت به سربازی هر از چندگاهی اقدام به تنوع و تسهیلات جدید برای سربازان می کند؛ ادامه تحصیل یکی از این دسته فعالیت های تازه این سازمان پرحاشیه است.

تحصیل در دوره سربازی در قانون ممنوع و این مسئله باعث گلایه های زیادی همراه شده است، این مسئله اخیرا مورد توجه مسئولان نظام وظیفه قرارگرفته و تحصیل همزمان با در نظر گرفتن شرایط خاص از بهمن ماه سال جاری آغاز شده، که این دارای چند نکته است:

1- این طرح فقط در خصوص مهارت آموزی سربازان در دانشگاه های جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای است.

2- برابر قانون خدمت وظیفه عمومی، امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد و سربازان تنها در صورت پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتردر دانشگاه های سراسر کشور، برای ادامه تحصیل از خدمت سربازی ترخیص می شوند.

۱۰ نکته مهم درباره تحصیل همزمان با سربازی +جدول

3- در این قانون، به سربازان این اجازه داده شد که در دوره‌های پودمان و تک‌درس این دو دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

4-  ادامه تحصیل برای مشمولان دیپلم و فوق دیپلم و محل تحصیل در دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای است و مسئول اجرای این طرح موسسه عالی آموزشی علمی و کاربردی نیروی انتظامی است.

5- سربازان در زمان اوقات فراغت در این دوره پودمانی شرکت می‌کنند؛ البته شرکت سربازان داوطلبانه است و الزامی در آن نیست، همچنین سربازانی که در این کلا‌س‌ها شرکت کنند از ۵۰ درصد تخفیف شهریه برخوردار می‌شوند.

6- این طرح در استان‌های تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و گیلان برگزار می‌شود و در صورتی که موفقیت آمیز بود، گسترش پیدا می‌کند.

7- بر اساس آمارهای اعلام شده تعداد این رشته ها، هزار و ۵۰۰ پودمان در ۸۰۰ گرایش و رشته است که بر اساس بازار کار، نیاز نیرو‌های مسلح و علاقه سربازان انتخاب شده است.

8- گفته شده سربازانی که در طول تحصیل چند پودمان را بگذرانند، تلاش می شود در تخصصی که دارند از آن‌ها استفاده شود.

9- این دوره از تاریخ۲۶ /۱۱/ ۹۸ ثبت نام سربازان برای دوره‌های تک پودمان علمی کاربردی آغاز شده و تا ۱۲/۱۲ ادامه دارد.

10- عناوین دوره‌های قابل تجمیع نظیر: مدیریت کسب و کار، مترجمی زبان انگلیسی، گردشگری، برق صنعتی، الکترونیک صنعتی، پرورش صنعتی طیور، جوشکاری، ماشین افزار و مکانیک خودرو است.


کد خبرنگار : 16