تاریخ : 1398,شنبه 10 اسفند19:48
کد خبر : 347272 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

«خبرنامه دانشجویان ایران» گزارش می‌دهد؛

داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد: کنکور را به تعویق بیندازید

شیوع و همه گیری کرونا و گسترده شدن در اکثر نقاط کشور بحران بزرگی ایجاد کرده که همه را خانه نشینی کرده است، بحرانی که با سلامتی و جان انسان ها سر و کار دارد، تعطیلی اماکن عمومی از جمله کتابخانه ها، دانشگاه ها و محیط های مطالعاتی باعث شده دسترسی داوطلبین کمتر شده و امکان آمادگی صد در صدی برای آزمون پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با نزدیک شدن به ایام کنکور کارشناسی ارشد صدای اعتراض و گلایه داوطلبین آزمون پیش رو بیشتر و بیشتر می شود، داوطلبینی با مشکلات عدیده که انتظار دارند، کنکور امسال به تعویق بیفتد.

از دانشجویان سیل زده سیستان و بلوچستانی گرفته تا سیل زدگان لرستان و استانهای درگیر با معضل و ویروس کرونا همه و همه داوطلبین نگرانی هستند که تقاضای به تاخیر انداختن آزمون کارشناسی ارشد را دارند.

کرونا و کنکور
شیوع و همه گیری کرونا و گسترده شدن در اکثر نقاط کشور بحران بزرگی ایجاد کرده که همه را خانه نشینی کرده است، بحرانی که با سلامتی و جان انسان ها سر و کار دارد، تعطیلی اماکن عمومی از جمله کتابخانه ها، دانشگاه ها و محیط های مطالعاتی باعث شده دسترسی داوطلبین کمتر شده و امکان آمادگی صد در صدی برای آزمون پیش نیاید.

از طرفی تعویق کنکور دکتری باعث شده است که دانشجویان و داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد نیز خواستار تعویق امتحان بشوند.البته این شرایط سال گذشته نیز گریبان گیر کنکور کارشناسی ارشد بود و با توجه به این که 20 درصد از داوطلبان درگیر سیل بودند، آزمون به تاخیر افتاده بود.

تعویق کنکور کارشناسی ارشد 98
ابراهیم خدایی ضمن همدردی با هموطنان سیل زده درباره جزئیات تعویق کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ گفت: با توجه به درخواست یک سری از داوطلبان، شورای سنجش و پذیرش دانشجو، امروز صبح با تشکیل جلسه‌ای صرفاً وضعیت تعویق آزمون کارشناسی ارشد را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و گزارش‌های هلال احمر و وزارت کشور از وضعیت موجود استان خوزستان، در نهایت با تعویق آزمون کارشناسی ارشد از ۵ و ۶ اردیبهشت ماه به ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ موافقت شد و انشاالله آزمون در تاریخ اعلام شده برگزار می‌شود.

در همین راستا تعداد زیادی از داوطلبین با ارسال پیام هایی به «خبرنامه دانشجویان ایران» خواستار پیگیری مطالبات و رسانه ای کردن خواسته هایشان بودند.

نمونه ای از پیام های داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد به خبرنامه دانشجویان ایران:
سجاد از زاهدان: «سلام لطفا به سازمان سنجش بگید بچه های زاهدان هنوز دارن زیر چادر زندگی می کنند و فقط همون چند روز اول به داد ما رسیدن و بعد یه هفته همه چی رو فراموش کردن ما الان چجوری چادر تو این سرما درس بخونیم . در ضمن از بچه های پلدختر و معمولان هم بپرسید ببینم اوضاع اونا چجوره ببینم اصلا برق دارن که بخوان بخونن . یا بچه هایی که هزینه هایی برای کلاس کنکور پرداخت کردن الان چکار کنند که کلاس هاشون لغو شده آیا واقعا شما مسولین بچه هاتون با چنین شرایطی می تونن درس بخونن تو ایران این همه بی عدالتی می بینیم هیچی نمی گیم ولی اگر تو کنکور هم بی عدالتی باشه واقعا اوج حقارته وبدبختی کنکور ارشد امسال یک ماه زودتر از کنکور پارساله آخه چرا بعضی پارسال سود بردند و لی ما باید تاوانش رو بدیم و یک ماه کنکورمون بیفته جلوتر اصلا اگر قرار بود بیفته جلوتر چرا بایدآبان ماه اعلام کنید.»

علیرضا: «با توجه به تعویق کنکور دکترا و همزمانی تقریبی کنکور ارشد با ماه مبارک رمضان، همچنین شیوع ویروس کرونا و وضعیت پر استرس خوابگاه ها و تعطیلی آن‌ها، و درگیر شدن شهرها،و افراد مبتلا به ویروس و عدم تمرکز افراد جهت مطالعه برای کنکور ارشد99، خواهشمند است تاریخ برگزاری کنکور ارشد سال 99 به تعویق بیفتد.»

محسن احمدی: خواهش میکنم از سازمان سنجش بخواین عقب بندازه هیچکس تمرکز نداره کتابخونه‌ها تعطیله ما یه سال زحمت کشیدیم این عادلانه نیست زمان طلایی کنکورمونو از دست بدیم دوستم کنکور داره مادرش در اثر کرونا فوت کرد این عادلانه نیست.

ناشناس: «واقعا باید عقب بیفته وضعیت بشدت بحرانیه و هر لحظه ممکنه خودمون یا اعضای خونواده مون درگیر این ویروس بشه چطوری درس بخونیم توی این شرایط خفقان آور لطفا تاریخ برگزاری کنکور رو به بعد از ماه رمضان موکول کنید مسئولین که هیچ حرکتی نمیکنند این حداقل کاریه که برای جوونها میتونید انجام بدین سپاس»

فریبا: «سلام ما امیدمون به شما رسانه هاس لطفا پیگیر باشید، کنکور عقب بیفته الان شرایط ما همه بهم ریخته هیشکی هم پاسخگو نیست.»

mina: «لطفا کمک کنید آزمون عقب بیفته، ما نیاز به آرامش داریم تا زحمتامون به باد نره و نتیجه بگیریمف کلی برنامه ریزی کردیم و زحمت کشیدیم.»

ناشناس: «خواهش میکنم تاریخ ازمون ارشد رو بزارین بعد از ماه رمضان .واقعا ما به دلایل مشکلات اجتماعی اخیرو حوادث طبیعی و بیماری امادگی کنکور در اردیبهشت را نداریم»

میثم: «تو رو خدا من مبتلا شدم، چه گناهی کردم تو این وضعیت اصلا معلوم نیست زنده میمونم یا نه !»


کد خبرنگار : 90