تاریخ : 1398,سه شنبه 13 اسفند05:01
کد خبر : 347611 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

کمک به رشد نقش اجتماعی زنان

وزیر آموزش و پرورش در آیین موافقت‌نامه، سند استانی بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: یکی از اهداف نظام تعلیم و تربیت این است که زنان بتوانند متناسب با تغییرات توانمندی‌های لازم را کسب کرده و نقش‌های اجتماعی خود را ایفا کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محسن حاجی میرزایی در آیین موافقت‌نامه، سند استانی بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در آموزش و پرورش ۶٢ درصد دانش آموزان و معلمان، دختران و زنان هستند لذا یکی از دستگاه‌هایی هستیم که بیشترین ارتباط را با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داریم .

وی افزود: عدالت از ماموریت‌های مهم انبیا و جمهوری اسلامی ایران است و اگر شاخص دسترسی به آموزش را در نظر بگیریم مهمترین خدمتی که جمهوی اسلامی در این زمینه داشته، دسترسی همگانی به آموزش بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز به جز تعداد محدودی هیچ دختر لازم التعلیمی نداریم،گفت: ٩٨،١٨ درصد پوشش در دوران ابتدایی داریم و تقریبا دسترسی آموزشی ما کامل شده است که توفیق بسیار بزرگی است.

دکتر حاجی میرزایی با بیان اینکه مسئول توسعه آموزش درکشور هستیم و باید آموزش با کیفیت و کیفیت عادلانه را نیز توسعه دهیم، اظهار کرد: به دلیل برخی از مسائل از جمله فقر حرکتی، دختران نیاز به توجه بیشتری دارند چرا که مادران آینده هستند و باید از نشاط لازم برخوردار باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تغییرات به سرعت آرایش همه چیز را به هم می‌زند، گفت: افراد به سرعت وارد تحولات  جدید می‌شوند و یکی از اهداف نظام تعلیم و تربیت این است که زنان بتوانند متناسب با تغییرات توانمندی‌های لازم را کسب کرده و نقش‌‌های اجتماعی خود را ایفا کنند.

دکتر حاجی میرزایی با اشاره به اینکه گفت‌وگوی بین نسلی انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است که آموزش گفتگو و دوست‌ بودن را به جامعه خواهد داد، اظهار کرد: کاستی در گفتگو جامعه ما را تهدید می‌کند و اگر زمینه گفتگو را گسترش دهیم ادبیات مشترک ایجاد می‌شود لذا خانواده‌ای که گفت‌وگو در آن جریان دارد، دچار طلاق و آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود .

وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های آموزش و پرورش کمک به انسان‌ها است تا در جامعه زندگی کنند و به همین دلیل دانش آموزان باید مهارت‌ها و توانمندی‌ها را کسب کرده باشند.

وی افزود: توانمندی زنان و دختران عشایر، ارتقای سطح مهارت‌ها،آموزش کودک‌یاری، بهداشت دختران  و ... محورهای بسیار خوبی است که انجام شده است و باید از توسعه چنین فعالیت‌هایی حمایت ‌کنیم.

دکتر حاجی میرزایی در پایان گفت: همکاری‌های مشترک این ویژگی را دارد که محصولات مشترک تولید شود و درآموزش و پرورش آمادگی توسعه این همکاری‌ها را داریم. همچنین توسعه مدیریتی در آموزش و پرورش بیش از شاخص دولت است و زنان در برخی سطوح مشارکت بسیار خوبی دارند.